news update

جدیدترین کشور روسیه بالاترین میزان مرگ و میر روزانه ویروس را ثبت می کند

مقامات روسی گزارش داده اند که روز سه شنبه 652 مورد ویروس کرونا ویروس جدید گزارش شده است – بالاترین بالاترین آمار در همه گیر در روز.

مقامات روسی گزارش داده اند که روز سه شنبه 652 مورد ویروس کرونا ویروس جدید گزارش شده است – بالاترین بالاترین آمار در همه گیر در روز. این رکورد جدید در حالی است که روسیه برای مقابله با افزایش عفونت و مرگ و میر و جذب کم واکسن تلاش می کند.

گروه ویژه دولتی ویروس کرونا از پنجشنبه گذشته هر روز بیش از 20،000 مورد ویروس کرونا و حدود 600 مورد مرگ را ثبت کرده است. در روز سه شنبه ، 20616 مورد آلودگی جدید ثبت شد.

مقامات روسي علت اين افزايش ، كه از اوايل ژوئن آغاز شد ، را نگرش روسي روس نسبت به اقدامات احتياطي لازم ، شيوع فزاينده انواع عفوني تر و تاخير در واكسن زدن مي دانند. اگرچه روسیه در میان اولین کشورهایی بود که واکسن ویروس کرونا را اعلام و مستقر کرد ، اما تنها حدود 14٪ از مردم حداقل یک بار تزریق کرده اند.

گروه ویژه ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا را در موارد همه گیر و مرگ 134،545 مورد گزارش کرده است.

بیشتر در مورد همه گیری

– شیوع ویروس در اقتصاد خاکی فیجی ، سیستم بهداشتی را آزمایش می کند

– زنان مالاوی از ترس COVID از مراقبت های قبل از تولد چشم پوشی می کنند

– استرالیا با خوشه های مختلف جنگ می کند. سیدنی و داروین در بند هستند

– پرتغال ، اسپانیا و هنگ کنگ محدودیت های جدید مسافران از انگلیس را اعلام کردند

___

بیشتر در مورد پوشش همه گیر AP در https://apnews.com/hub/coronavirus-pandemic و https://apnews.com/hub/coronavirus-vaccine دنبال کنید

___

آنچه دیگر اتفاق می افتد اینجا است:

بوداپست – مجارستان نیم میلیون واکسن COVID-19 را به کشورهای دیگر در اروپای مرکزی و جنوب شرقی اهدا خواهد کرد ، زیرا سرعت واکسیناسیون آن کاهش می یابد و مواد ذخیره می شود.

مجارستان که رهبر واکسیناسیون اولیه در اتحادیه اروپا است ، در هفته های اخیر برای استفاده از ذخایر موجود واکسن خود تلاش کرده است. 67٪ از جمعیت بزرگسال آن حداقل دوز اول دریافت کرده اند ، تا همین اواخر مجارستان دومین بالاترین میزان واکسیناسیون را در 27 عضو اتحادیه اروپا داشته است.

اما از آن زمان دیگر کشورهای اروپایی مانند بلژیک و فنلاند گرفتار این مشکل شده اند زیرا اکثر مجارستانی که خواهان واکسن هستند قبلاً واکسن دریافت کرده است. در حالی که به طور متوسط ​​روزانه 60،000 عکس با دوز اول در اواسط ماه مه ثبت می شد ، در روز سه شنبه این تعداد به سختی بیش از 9000 بود.

وزیر امور خارجه پیتر سیجیارتو روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در لهستان گفت که مجارستان 200000 دوز از هر دو واکسن Sinopharm تولید چینی را در اختیار بوسنی و مونته نگرو قرار می دهد ، و خاطرنشان کرد که جااب برای استفاده اضطراری در هر دو کشور تایید شده است.

سیژارتو گفت: “هرچه همسایگان ما بیشتر محافظت شوند ، از نظر بهداشتی مجارستان ایمن تر خواهد بود.”

وزیر امور خارجه روز یکشنبه گفت که مجارستان 100000 دوز واکسن نامشخص به جمهوری چک اهدا خواهد کرد ، زیرا “مقدار زیادی واکسن در دسترس است تا دولت مجارستان بتواند به کسانی که وضع مالی کمتری دارند کمک کند.”

مجارستان – تنها کشور اتحادیه اروپا که واکسن Sinopharm را تأیید کرده است – 5 میلیون دوز فیب را خریداری کرده است ، که به افزایش سریع برنامه واکسیناسیون کمک می کند.

اما طبق ارقام مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ، بیش از 3.1 میلیون دوز سینوفرم در کشور بدون استفاده باقی مانده است.

__

لس آنجلس – مقامات بهداشتی در شهرستان لس آنجلس توصیه می کنند ، اما استفاده از ماسک در داخل اماکن عمومی در خانه ها بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون ، اجباری نیست.

این توصیه در پرجمعیت ترین شهرستان کشور برای جلوگیری از انتشار نوع دلتا بسیار قابل انتقال ویروس کرونا است.

اداره بهداشت عمومی شهرستان پیشنهاد می کند که افراد هنگام حضور در فروشگاه های مواد غذایی یا خرده فروشی و همچنین در تئاترها و مراکز تفریحی خانوادگی و در مکان های کاری که وضعیت واکسیناسیون افراد مشخص نیست ، ماسک بزنند.

این شهرستان در طول زمستان افزایش موارد و مرگ و میرها را تجربه کرد. تا به امروز ، این شهرستان در مجموع 1.2 میلیون مورد ویروس کرونا و بیش از 24000 مورد مرگ ناشی از COVID-19 را ثبت کرده است.

__

CANBERRA ، استرالیا – استرالیا محدودیت های سنی را برای بزرگسالانی که واکسن AstraZeneca را می خواهند با انتشار ویروس دلتا ویروس کرونا برداشته است.

مقامات بهداشتی استرالیا در ابتدا توصیه نکردند که از AstraZeneca برای بزرگسالان زیر 50 سال و سپس کمتر از 60 سال استفاده کنید زیرا خطر لخته شدن خون نادر در افراد جوان است.

ژنرال رهبر واکنش همه گیر ارتش استرالیا روز سه شنبه به شبکه ناین گفت که افزایش در دسترس بودن AstraZeneca یک قضاوت مبتنی بر ریسک است. سرلشکر جان فروون می گوید لوازم AstraZeneca ساخت استرالیا کافی است.

فقط 5٪ از جمعیت استرالیا کاملا واکسینه شده اند. تنها واکسن موجود در استرالیا Pfizer است ، اما تولیدکنندگان نمی توانند تقاضا را برآورده کنند.

شهرهای سیدنی ، پرت و داروین در قفل هستند.

___

شهر اوکلاهاما – نیروهای گارد ملی اوکلاهما که در پاسخگویی دولت به بیماری همه گیر ویروس کرونا کمک کرده اند ، پایان هفته تعیین تکلیف خود را آغاز می کنند.

وزارت بهداشت امور خارجه گفت كه سربازان انتقال از آژانس را از روز پنجشنبه آغاز می كنند.

بیش از 15 ماه استقرار ، نیروهای گارد به سالم سازی امکانات مراقبت طولانی مدت ، توزیع وسایل محافظ شخصی و حمل نمونه های آزمایشگاهی و تجهیزات در سراسر ایالت کمک کردند.

داده های دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که میانگین غلظت هفت روزه اوکلاهاما در مورد ویروس های کرونا ویروس که اخیراً تأیید شده اند ، طی دو هفته گذشته از 120.29 مورد جدید در روز در 12 ژوئن به 196.43 در روز در 26 ژوئن افزایش یافته است. 29/1 در روز تا 29/4.

___

مسکو – رستوران ها و کافه ها در مسکو روز دوشنبه درخواست ارائه مراجعین به اثبات واکسیناسیون یا آزمایش منفی ویروس کرونا را دادند زیرا پایتخت روسیه با افزایش عفونت های جدید روبرو است.

طبق تصمیم هفته گذشته مقامات شهری ، همه رستوران ها ، کافه ها و بارهای مسکو فقط باید مشتریانی را که واکسینه شده اند ، در شش ماه گذشته از COVID-19 بهبود یافته اند یا می توانند آزمایش منفی ویروس کرونا از 72 ساعت قبل را بپذیرند.

به عنوان اثبات واکسیناسیون برای ورود به یک رستوران ، مشتریان باید از یک وب سایت دولتی بازدید کرده و کد QR دریافت کنند ، الگوی دیجیتالی که برای خواندن توسط اسکنر طراحی شده است.

در یک امتیاز به صاحبان رستوران ناامید ، مسئولان شهر توافق کردند که برای دو هفته آینده در موسسات دارای تراس در فضای باز به کد QR نیازی نیست. در صورت همراهی والدین با مشتریان زیر سن قانونی ، مجبور نیستند اسنادی را ارائه دهند.

این محدودیت های جدید در حالی صورت می گیرد که مسکو سطح زمستان گذشته را همانند عفونت ثبت کرده و تعداد بالای روزانه مرگ ویروس کرونا را ثبت کرده است.

____

مادرید – تقریباً 5،000 نفر در قرنطینه به سر می برند که دانش آموزان دبیرستانی در تعطیلات شیوع عمده COVID-19 را در جزیره مایورکا در مدیترانه آغاز کردند.

فرناندو سیمون گفت ، مقامات تقریباً 1200 مورد مثبت از شیوع را تأیید کرده اند.

سیمون در یک کنفرانس خبری گفت: نوجوانان مهمانی که هفته گذشته پایان امتحانات ورودی دانشگاه خود را جشن گرفتند “یک زمینه مناسب برای ایجاد ویروس” ایجاد کرد زیرا آنها با دیگران از سراسر اسپانیا و خارج از کشور مخلوط شدند.

مقامات بهداشتی مایورکا پس از مشخص شدن شیوع ، آزمایشات گسترده ای را روی صدها دانشجو انجام دادند. اعتقاد بر این است که در حالی که صدها دانشجوی مهمانی در یک کنسرت و مهمانی های خیابانی جمع شده اند گسترش یافته است.

مقامات تاکنون 5126 مسافر را به مایورکا ردیابی کرده اند. بیش از 900 مورد COVID-19 در هشت منطقه از سرزمین اصلی اسپانیا به شیوع بیماری بازمی گردد.

___

CAPE CANAVERAL Fla. – روز دوشنبه شرکت گفت که شرکت دیزنی کروز اولین کروز آزمایشی خود را به تعویق می اندازد ، زیرا همه گیرها صنعت کروز را به بن بست می رسانند.

قرار بود رویای دیزنی با 300 کارمندی که داوطلب شرکت در کروز “شبیه سازی” بودند ، روز سه شنبه از بندر کاناورال ، فلوریدا حرکت کند. دیزنی در بیانیه ای گفت ، اما سفر در انتظار تأیید به ماه آینده موکول شد ، زیرا تعداد کمی از کارمندان نتایج متناقضی برای COVID-19 داشتند ، “که از نظر CDC مثبت است”.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری یا CDC درخواست خط کروز برای انجام یک آزمایش کروز دو شبانه را تأیید کرده بود.

دولت فدرال شروع به اجازه سفرهای دریایی مجدد می کند ، اما تنها در صورت واکسینه شدن تقریباً همه مسافران و خدمه در برابر ویروس. ران دسانتیس ، فرماندار جمهوری فلوریدا ، لایحه ای را منع کرد که نیاز به اثبات واکسیناسیون برای تجارت نیست ، بنابراین خطوط مسافرتی باید اثربخشی پروتکل های ایمنی COVID-19 خود را در سفرهای آزمایشی ثابت کنند.

آخر هفته گذشته ، Celebrity Edge از فورت لودردیل ، فلوریدا حرکت کرد و به اولین کشتی تفریحی تبدیل شد که در 15 ماه گذشته بندر ایالات متحده را ترک کرد. قایقرانی روز شنبه بازگشت کشتی های خطوط مسافرتی با کشتی های کارناوال را که قرار است ماه آینده از بندرهای دیگر حرکت کنند ، آغاز کرد.

___

دوبی ، امارات متحده عربی – ابوظبی ، پایتخت نفت خیز امارات متحده عربی ، اعلام کرده است که طیف گسترده ای از اماکن عمومی به زودی فقط برای کسانی که علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند در دسترس خواهد بود تا افراد بیشتری را به این عکس ترغیب کند. .

دولت امارات روز دوشنبه گفت که از 20 اوت ، مقامات محدود کردن دسترسی به مراکز خرید ، رستوران ها ، کافه ها ، فعالیت های ورزشی ، موزه ها ، سالن های ورزشی ، مدارس و دانشگاه ها را آغاز می کنند. ورود افراد غیر واکسینه به هیچ وجه در شهر به غیر از سوپرمارکت ها و داروخانه ها ممنوع است.

ابوظبی قبلاً سیستم “پاس سبز” را راه اندازی کرده است که دسترسی عمومی به کسانی را که یا گلوله دریافت کرده اند یا می توانند آزمایش ویروس منفی نشان دهند ، محدود می کند.

این در حالی است که این کشور به طور فزاینده ای در زمینه بازگشایی اقتصادی خود در مورد کمپین واکسیناسیون سریع شرط می بندد. دولت می گوید حداقل 93٪ از جمعیت ابوظبی حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

قطب مسافرتی همسایه دبی ، محل حمل و نقل شرکت هواپیمایی مسافت طولانی Emirates ، همچنین محدودیت های واکسیناسیون را برای سرگرمی های جمعی و رویدادهای ورزشی در نظر گرفته است. با این وجود مراکز تجاری و سایر مشاغل به روی افراد واکسینه نشده باز هستند.

امارات متحده عربی با 15.1 میلیون دوز مصرفی به جمعیت 9 میلیون نفری خود ، یکی از سریعترین کمپین های تلقیح در جهان را دارد. این کشور تا حد زیادی به شلیک Sinopharm مورد حمایت دولت چین اعتماد کرده است.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top