news update

مجلس برای رأی دادن به پروانه راه اندازی بیل از قیام 6 ژانویه

یک کمیته جدید مجلس برای تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه در پایتخت ایالات متحده 13 عضو دارد و قدرت احضار شاهد را دارد.

طبق قانونی که نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان منتشر کرده ، کمیته جدیدی برای تحقیق در مورد شورش در 6 ژانویه در پایتخت ایالات متحده 13 عضو دارد و قدرت احضار شاهد را دارد. انتظار می رود مجلس هفته جاری در مورد این لایحه رأی دهد.

این تلاش پس از آن انجام می شود که جمهوری خواهان سنا مانع تشکیل کمیسیون مستقل و دو حزبی برای تحقیق در این حمله شدند که در آن صدها نفر از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق با خشونت به پایتخت حمله کردند و گواهی پیروزی رئیس جمهور بایدن را قطع کردند.

در هیأت جدید و حزبی مجلس هشت عضو منصوب شده توسط پلوسی و پنج عضو “پس از مشورت با” رهبر جمهوری خواه کوین مک کارتی منصوب خواهند شد. یکی از دستیاران Pelosi گفت: رئیس مجلس در حال بررسی نامگذاری یک جمهوریخواه در میان انتصابات خود است ، که اختلاف احتمالی حزبی را به 7-6 می رساند. دستیار ناشناس شد تا درباره تفکر خود صحبت کند.

پلوسی روز دوشنبه در بیانیه ای گفت كه 6 ژانویه “یكی از تاریك ترین روزها در تاریخ ملت ما بود” و كمیته حقیقت را در مورد آن جستجو خواهد كرد.

وی گفت: “کمیته منتخب حقایق و علل حمله را بررسی و گزارش می دهد و توصیه هایی را برای جلوگیری از هرگونه حمله بعدی گزارش می کند.”

بسیاری از جمهوری خواهان نگران چنین تحقیق حزبی بودند ، زیرا اکثریت دموکرات ها احتمالاً نقش ترامپ در محاصره و گروه های جناح راست را که برای آن حضور داشتند بررسی می کنند. تقریباً سه ده جمهوریخواه مجلس نمایندگان به ایجاد یک هیئت مستقل رأی دادند ، که می توانست یک اختلاف حزبی حتی بین اعضای خود ایجاد کند. هفت جمهوریخواه در مجلس سنا از پیشبرد آن لایحه حمایت کردند ، اما این 10 جمهوریخواه سنا برای تصویب آن ضروری بود.

همانطور که در قانون Pelosi آمده است ، کمیته منتخب جدید قدرت استیضاح و تاریخ پایان مشخصی نخواهد داشت. این هیئت می تواند گزارش های موقت را هنگام انجام کاوش صادر کند.

در قانونگذاری ، که کمیته منتخب را راهنمایی می کند “حقایق ، شرایط و علل مربوط به حمله تروریستی داخلی در 6 ژانویه 2021 ، به مجتمع پایتخت ایالات متحده و مربوط به دخالت در انتقال صلح آمیز قدرت ، به صراحت به ترامپ اشاره نشده است. “این هیئت همچنین” عوامل مencingثر را که باعث چنین حمله ای به دموکراسی نماینده آمریکا در حالی که درگیر یک پروسه قانون اساسی بودند “می کند.

مجلس ماه گذشته لایحه تشکیل کمیسیون مستقل را تصویب کرد و پلوسی ، دی-کالیفرنیا ، گفت که ارجحیت او این است که یک هیئت مستقل رهبری تحقیق را بر عهده بگیرد. اما وی هفته گذشته گفت كه كنگره نمی تواند بیش از این صبر كند تا نگاه عمیق تر به شورش را آغاز كند تا هیئت انتخاب را تشکیل دهد. او نگفته چه کسی رهبری آن را بر عهده خواهد داشت.

با این وجود ، پلوسی گفت که کمیته منتخب می تواند مکمل یک هیئت مستقل باشد ، در صورت تشکیل هر یک از اعضای هیئت ، و “او امیدوار است که در برخی مواقع کمیسیونی تشکیل شود.” رهبر اکثریت مجلس سنا ، چاک شومر ، D-N.Y ، گفته است که وی ممکن است رأی دوم را برگزار کند ، اما هیچ نشانه ای مبنی بر تغییر هر رأی GOP وجود ندارد.

بسیاری از جمهوری خواهان روشن کرده اند که آنها می خواهند از حمله 6 ژانویه حرکت کنند ، و بسیاری از س questionsالات بی پاسخ در مورد شورش را کنار بگذارند ، از جمله اینکه چگونه دولت و نیروی انتظامی اطلاعات منجر به شورش و نقش ترامپ را قبل و در طی آن از دست داده اند قیام

افراد دیگر در GOP فراتر رفته اند ، یکی اظهار داشت که آشوبگران مانند گردشگران به نظر می رسند و دیگری تأکید می کند که یک طرفدار ترامپ به نام آشلی بابیت ، که هنگام تلاش برای ورود به اتاق مجلس ، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و “کشته شد”

دو افسر که با آشوبگران مبارزه کردند ، افسر پلیس متروپولیتن ، مایکل فانون و افسر پلیس کاپیتول ، هری دان ، برای حمایت از یک کمیسیون مستقل در حال لابی گری برای جمهوری خواهان بوده اند و روز جمعه با مک کارتی دیدار کردند. پس از آن ، آنها گفتند که از مک کارتی خواسته اند نظرات GOP را که خشونت را کم اهمیت می داند ، تقبیح کند.

در غیاب کمیسیون مستقل ، فانونه گفت که او از مک کارتی درخواست تعهد کرده است که “افراد اشتباه” را در هیئت انتخاب جدید قرار ندهد و مک کارتی گفت که این کار را جدی می گیرد. دفتر مک کارتی به درخواست ها برای اظهارنظر در مورد جلسه یا قانون تشکیل کمیته منتخب پاسخ نداد.

افسران همچنین از مک کارتی خواستند که 21 جمهوری خواه را که در اوایل این ماه به دادن مدال افتخار به پلیس کاپیتول ایالات متحده و پلیس متروپولیتن رای دادند تا از آنها برای خدماتشان در 6 ژانویه تشکر کنند ، نکوهش کند. ده ها نفر از این افسران دچار جراحات ، از جمله سوختگی شیمیایی ، آسیب های مغزی و شکستگی استخوان ها.

مک کارتی که به این اقدام رای داد ، به آنها گفت که با آن اعضا به طور خصوصی برخورد خواهد کرد.

هفت نفر در جریان شورش و پس از آن جان خود را از دست دادند ، از جمله بابیت و سه طرفدار ترامپ دیگر که در اثر فوریت های پزشکی جان خود را از دست دادند. در روزهای بعد دو افسر پلیس با خودکشی جان خود را از دست دادند و افسر سوم ، برایان سیکنیک ، افسر پلیس کاپیتول ، سقوط کرد و بعد از درگیری با معترضین درگذشت. بعداً یک معاینه پزشکی تشخیص داد که وی به دلایل طبیعی درگذشت.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top