news update

به بیل تگزاس رأی دهید تا رای گیری با سختی بیش از حد مسدود شود

سان آنتونیو – دموکرات ها در مجلس نمایندگان تگزاس اواخر روز یکشنبه جلسه قانونگذاری را تحریم کردند و مانع رای گیری در مورد لایحه اصلاحات انتخابات شدند که به گفته منتقدان رای گیری برای سیاه پوستان و اسپانیایی تبارها دشوارتر است.

در حالی که بیش از یک ساعت قبل از موعد مقرر در نیمه شب برای تصویب این مصوبه ، اعضای جمهوریخواه مجلس گفتند که دموکرات ها برای انکار حد نصاب مجلس برای رأی دادن از مجلس خارج شده اند.

خانه تگزاس تا ساعت 10 صبح به وقت محلی روز دوشنبه به تعطیلات رفت – فراتر از مهلت یکشنبه نیمه شب برای تصویب قانون در این جلسه.

رای گیری در مورد این معیار مطمئناً برای تصویب مجلس تحت سلطه جمهوری خواهان پذیرفته خواهد شد. گرگ ابوت ، فرماندار تگزاس ، که به شدت از این لایحه حمایت می کند ، در بیانیه پست الکترونیکی اواخر روز یکشنبه گفت که این لایحه به جلسه ویژه قانونگذاری که برای پاییز امسال برنامه ریزی شده اضافه خواهد شد.

حامیان این قانون گفتند که این قانون برای تقویت امنیت انتخابات لازم است. دومین ایالت پرجمعیت این کشور از قبل محدودترین قوانین انتخاباتی در ایالات متحده را دارد ، حتی بدون لایحه در انتظار.

در لایحه پیشنهادی آمده است که این تغییرات “به منظور تضعیف حق رأی آزاد نیست” بلکه برای “جلوگیری از تقلب در روند انتخابات” ضروری است.

مایکل مک کول ، نماینده جمهوری خواه ایالات متحده در تگزاس ، به “ایالت اتحادیه” CNN گفت که هدف این است که “به مردم آمریکا اعتماد بیشتری به انتخابات ما بدهیم.”

دموکرات ها و گروه های مدنی مدعی هستند که چنین قوانینی رای دهندگان رنگین پوست و همچنین افراد مسن و معلول را به طور نامتناسبی سنگین یا دلسرد می کند.

در انتخابات سال گذشته هیچ ادعای قابل توجهی در مورد تقلب در تگزاس وجود نداشت و جمهوری خواهان کنترل سه دهه خود را در تمام ادارات کل استان حفظ کردند.

قانون گذاران ایالت جمهوری خواه در سراسر کشور به دنبال ادعای دروغ رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ مبنی بر باخت وی در انتخابات سال 2020 به دلیل تقلب گسترده در انتخابات ، محدودیت های دقیق تری در رای گیری را دنبال کردند.

بر اساس گزارشی که روز جمعه توسط مرکز دادگستری برنان منتشر شد ، تاکنون 14 ایالت دیگر ایالات متحده 22 قانون در سال جاری تصویب کرده اند که رای دادن برای آمریکایی ها را دشوارتر می کند.

ابطال نوآوری ها

لایحه تگزاس نوآوری های مورد استفاده در انتخابات نوامبر گذشته را به دلیل شیوع ویروس کرونا ویران می کند.

رأی گیری گسترده ، که به دلیل کمک به ایجاد رکورد میزان مشارکت رای دهندگان در هوستون ، معتبر است ، دیگر مجاز نخواهد بود. این لایحه همچنین ساعات اولیه رأی دادن را محدود می کند ، رأی دادن به غیرحضوری را دشوارتر می کند و جعبه های رها کردن را از بین می برد.

این لایحه رأی دادن در روزهای یکشنبه قبل از ساعت 1 بعد از ظهر را منع می کند.

منتقدان این اعتصاب آشکار به تلاش “روح برای نظرخواهی” در کلیساهای سیاه را اعلام کردند ، زمانی که نمازگزاران به طور سنتی با کاروانها به مکان های رای گیری می رفتند تا پس از مراسم صبحگاه رای دهند.

این قانون همچنین سایت های رأی گیری 24 ساعته را از بین می برد و استفاده از واحدهای سیار یا سازه های موقت را به عنوان مراکز رأی گیری منع می کند.

این لایحه همچنین لغو انتخابات را در صورت ادعای تقلب برای دادگاه ها آسان می کند.

دادگاه می تواند به جای اینکه به شواهدی مبنی بر اینکه آرا fraud تقلبی مستقیماً به برنده شدن یک نامزد منجر شده است ، انتخابات را لغو کند ، در صورتی که تعداد آرا تقلبی برابر با حاشیه پیروزی باشد ، صرف نظر از این که این آرا fraud تقلبی برای چه کسانی انتخاب شده باشد.

الزامات جدید همچنین برای تگزاسی هایی که می خواهند از طریق پست رای دهند و مقامات انتخاباتی از ارسال درخواست های رای گیری غیرمستقیم برای رای دهندگان منع می شوند ، اعمال می شود. این قانون همچنین حذف ناظران اخلالگرانه و حزبی را دشوارتر می کند.

جو بایدن ، رئیس جمهور دموکرات روز شنبه در بیانیه ای گفت که قانون در تگزاس “به حق مقدس رأی حمله می کند.”

در اوایل این ماه ، ده ها شرکت – از جمله American Airlines Group Inc ، Hewlett Packard Enterprise Co و Microsoft Corp – از قانون گذاران خواستند که هر قانونی را که دسترسی به آرا را محدود می کند رد کنند.

“به جای آنها”

اعضای انجمن قانونگذاری سیاه قانونگذاری تگزاس و سازمان حقوق مدنی NAACP ایالت گفتند که این لایحه به دوران جیم کرو بازگشت ، زمانی که قوانینی برای جلوگیری از رای گیری سیاه پوستان و حفظ تفکیک نژادی در جنوب ایالات متحده از اواخر قرن نوزدهم به بعد تصویب شد. دهه 1960

گری بلدسو ، رئیس بخش NAACP ایالت ، پیش از رای گیری گفت: “این یک مورد واضح قدرت گرفتن و قرار دادن اقلیت ها به جای آنها است ، بنابراین آنها هرگز نمی توانند قدرت را در تگزاس تقسیم کنند.”

جولیان کاسترو ، دبیر مسکن و شهرسازی در زمان رئیس جمهور پیشین باراک اوباما و شهردار سابق سان آنتونیو ، در یک کنفرانس خبری حزب دموکرات گفت که جمعیتهای سریع تگزاس در حال تغییر سریع جمهوریخواهان هستند

ترسیده اند زیرا آنها می دانند که این حالت در حال تغییر است و از عواقب آن می ترسند. ”

اسپانیایی زبانها توسط جمعیت شناس رسمی ایالت تگزاس پیش بینی می شود که به عنوان بزرگترین گروه در اواخر سال جاری از سفیدپوستان غیر اسپانیایی تبار پیشی بگیرد.

نماینده سابق دموکرات ، بتو اورورک ، در همان کنفرانس مطبوعاتی ، از کنگره ایالات متحده خواست تا حق رأی گیری گسترده را برای جلوگیری از محدودیت آرا در ایالات تحت کنترل جمهوری خواه تصویب کند ، به طوری که ایالات متحده به “جیم کرو 2.0” برنگردد. “

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top