news update

Dems Walk ، محدودیت های گسترده جلب نظر تگزاس GOP را متوقف کنید تگزاس

یک لایحه محدود کننده رأی گیری در تگزاس که در آستانه رسیدن به میز فرماندار جمهوری خواه گرگ آبوت بود ، یکشنبه شب پس از بیرون آمدن دموکرات ها از مجلس نمایندگان قبل از موعد مقرر در نیمه شب ، موفق به تصویب نشد.

دموکرات های تگزاس یکشنبه شب در آخرین جلسه نمایندگان مجلس نمایندگان ایالتی برای جلوگیری از تصویب یکی از محدودترین لوایح رأی گیری در ایالات متحده ، یک انتخابات چشمگیر و آخر هفته را آغاز کردند و جمهوری خواهان راهی جز کنار گذاشتن مهلت نیمه شب و اعلام قانونگذاری ندارند. جلسه اساساً به پایان رسید.

این شورش یکی از بزرگترین اعتراضات دموکرات ها است که تاکنون علیه تلاش های حزب جمهوری خواه در سراسر کشور برای وضع قوانین سختگیرانه تر در انتخابات صورت گرفته است و آنها با استفاده از کانون توجه رئیس جمهور جو بایدن را به عمل درمورد حقوق رأی دعوت کردند.

اما این پیروزی ممکن است گذرا باشد: فرماندار جمهوری خواه گرگ آبوت ، که قوانین جدید رای گیری را در تگزاس اولویت قرار داده بود ، به سرعت اعلام کرد که دستور جلسه ویژه ای برای پایان کار را صادر می کند. وی شکست این لایحه را “بسیار ناامیدکننده” خواند اما نگفت که چه زمانی نمایندگان مجلس را به کار خود بازگرداند.

“ما چندین سال گفته ایم که می خواهیم افراد بیشتری در دموکراسی ما شرکت کنند. و فقط به نظر می رسد که اینطور نیست. “کارل شرمن نماینده جمهوری دموکراتیک گفت.

دموکرات ها یکی یکی اتاق مجلس را ترک کردند تا جایی که دیگر حد نصاب 100 نفره لازم برای تصویب لایحه 7 مجلس سنا وجود نداشت ، که باعث کاهش ساعت رأی گیری می شود ، به ناظران نظرسنجی قدرت می بخشد و روش های رای گیری را در تگزاس که برخی از موارد دیگر را دارد ، کاهش می دهد. سخت ترین قوانین رای گیری کشور.

آنها بعداً در خارج از یک کلیسای سیاه جمع شدند ، و خشم خود را از تغییر در آخرین لحظه لایحه تگزاس که رأی دادن روز یکشنبه قبل از ساعت 1 بعد از ظهر ، هنگامی که بسیاری از نمازگزاران سیاه پوست به انتخابات می آیند ، ممنوع می کند ، به خانه منتقل می کنند. دموکرات ها گفتند که آنها برای رأی دادن به حد نصاب به مجلس رای نیاوردند ، اما پس از آنکه جمهوری خواهان بارها و بارها برای تصویب لایحه از طرح سوالات خودداری کردند ، سیر شدند.

این یک چرخش خیره کننده از 24 ساعت قبل بود ، هنگامی که به نظر می رسید این لایحه به میز Abbott تضمین شده است. سنای تگزاس اوایل روز یکشنبه قبل از طلوع آفتاب امضا کرده بود ، پس از آنکه جمهوری خواهان که اکثریت 18-13 را در این اتاق دارند ، از یک حرکت رویه ای با زانوی برهنه استفاده کردند تا قوانین را به حالت تعلیق درآورند و در نیمه شب اقدامات لازم را انجام دهند.

اما با گذشت روز در مجلس ، فرصت های حزب جمهوری اسلامی لرزان شد. نماینده ایالت کریس ترنر ، رهبر مجلس دموکرات گفت که وی در ساعت 10:35 بعدازظهر برای اعضای مجمع نمایندگان خود پیامکی ارسال کرد. به آنها گفت كه اتاق را ترك كنند. اما تا آن زمان ، مهاجرت به خوبی در جریان بود.

“ما امروز ، با نگاه ملت در حال تماشای اقدامات در آستین ، دانستیم كه ما نیاز به ارسال پیام داریم ، و این پیام بسیار بسیار واضح است: آقای رئیس جمهور ، ما به پاسخ ملی به حقوق رای گیری فدرال نیاز داریم ،” ایالت دموكرات نماینده Trey Martinez Fischer گفت.

جمهوری خواهان در انتقاد از دموکرات ها برای این اقدام خویشتنداری نشان دادند.

بریسکو کان ، نماینده جمهوری خواه ، که لایحه را در مجلس تحویل داد ، گفت: “من از این که برخی از اعضا تصمیم به حدنصاب کشیدن گرفته اند ناامید شده ام.” “همه ما می دانیم که این چه معنایی داشت. من می فهمم که چرا آنها این کار را می کردند ، اما همه ما به تگزاسی سوگند یاد کردیم که برای انجام کارهایمان اینجا خواهیم بود. ”

تگزاس آخرین میدان بزرگ نبرد در مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان برای تشدید قوانین رای گیری است که ناشی از ادعاهای دروغ رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ مبنی بر ربودن انتخابات سال 2020 از وی است. جورجیا و فلوریدا نیز محدودیت های رای گیری جدیدی را تصویب کرده اند ، و بایدن روز شنبه به طور نامطلوبی لایحه تگزاس را با تغییرات انتخاباتی در این ایالت ها به عنوان “حمله به دموکراسی” مقایسه کرد.

با تجدید نظر در جریان مذاکرات درهای بسته ، جمهوری خواهان به 67 صفحه اقدام به زبانی کردند که می توانست حکم را برای لغو انتخابات برای قاضی آسان کند. این لایحه همچنین باعث از بین رفتن مراکز رای گیری و 24 ساعته نظرسنجی شده بود که هر دو سال گذشته هریس کانتی معرفی کرد. هیوستون در منطقه هریس ، بزرگترین سنگر دموکراتیک ایالت است.

شرکتهای بزرگ با هشدارهایی مبنی بر اینکه این تلاشها می تواند به دموکراسی و جو اقتصادی آسیب برساند ، با این واکنش همراه شدند. اما جمهوری خواهان از مخالفت های خود شانه خالی کردند و در برخی موارد ، رهبران تجارت را به خاطر بیان این سخنان لغو کردند. زمانی که لایحه تگزاس برای پایان تعطیلات آخر هفته روز یادبود آماده شد ، مخالفت های مشاغل کمرنگ شده بود.

براساس مرکز عدالت برنان ، مستقر در نیویورک ، از زمان شکست ترامپ ، حداقل 14 ایالت قوانین محدودتر رای گیری را تصویب کرده اند. این تقریبا 400 لایحه ثبت شده در سال جاری در سراسر کشور را محاسبه کرده است که موجب محدودیت در رأی گیری می شود.

این اولین باری نبود که دموکرات های تگزاس – که برای دهه ها از قدرت در ایالت کاپیتول خارج شده بودند – توانستند با وجود تعداد بیش از تعداد آنها ، از قانون بحث برانگیز جلوگیری کنند.

آنها دو بار در سال 2003 حد نصاب را شکستند تا تلاش جمهوری خواهان برای ترسیم نقشه های رای گیری را متوقف کنند ، در یک زمان ایالت را به مقصد اوکلاهما ترک کردند. یک دهه بعد ، سناتور ایالتی سابق وندی دیویس وقت خود را برای تهیه یک لایحه گسترده ضد سقط جنین با مواد ضد عفونی کننده که بیش از 11 ساعت به طول انجامید ، تمام کرد و وی را به سمت نامزدی فرمانداری سوق داد.

اما در هر نمونه ، در نهایت جمهوری خواهان پیروز شدند.

نیکول کولیر نماینده جمهوری دموکراتیک گفت: “ما ممکن است امشب در جنگ پیروز شویم اما جنگ پایان نیافته است.” “ما به مبارزه و صحبت در برابر اقداماتي ادامه خواهيم داد كه سعي مي كنند صداي ما را خاموش كنند.”

___

جیم ورتونو ، نویسنده آسوشیتدپرس ، در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top