news update

ارقام موجود در گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای که به اقدامات فراتر از توافقنامه پادمان مربوط نیستند: نماینده

نماینده ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: ارقام مربوط به ذخیره اورانیوم غنی شده تهران که در گزارشی از آژانس بین المللی انرژی اتمی موجود است ، هیچ ارتباطی با فعالیت های کشور فراتر از توافقنامه پادمان ندارد.
در اظهارات دوشنبه شب ، کاظم غریب آبادی گفت: ارقامی که آژانس انرژی هسته ای بین المللی در مورد دستگاه های سانتریفیوژ ایران و یا ذخیره اورانیوم غنی شده در گزارش اخیر منتشر کرده است ، یا بر اساس برآوردهای انجام شده توسط آژانس هسته ای سازمان ملل متحد یا بررسی های انجام شده در چارچوب توافق نامه پادمان.

وی افزود: گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای و ارقام آن هیچ ارتباطی با اقدامات فراتر از توافقنامه پادمان ندارد.

این نماینده توضیح داد که ناظر هسته ای سازمان ملل متحد گزارش خود را پس از تعلیق اجرای داوطلبانه تعهدات فراتر از توافقنامه پادمان از 23 فوریه ، آماده کرده است.

غریب آبادی تأکید کرد که فعالیت های ایران مطابق با عمل استراتژیک پارلمان در زمینه لغو تحریم ها و حفاظت از منافع ملی است.

آژانس بین المللی انرژی هسته ای در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد ، گفت: ذخیره اورانیوم غنی شده ایران حدود 16 برابر حد تعیین شده در برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) است.

آژانس انرژی هسته ای نیز در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران تا 22 مه 3241 کیلوگرم برآورد شده است (در مقابل 2،967.8 کیلوگرم در ماه فوریه). حد تعیین شده در این معامله 300 کیلوگرم اورانیوم به شکل ترکیبی خاص ، معادل 202.8 کیلوگرم اورانیوم بود.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top