news update

سخنگوی ایران به انگلیس و ایالات متحده توصیه می کند که بر احیای JCPOA تمرکز کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دیپلمات های ارشد آمریکایی و انگلیسی خواست که به جای تلاش برای جلب رضایت رژیم اسرائیل ، که وی آن را دشمن فرسوده برجام خواند ، به تلاش خود برای احیای توافق هسته ای 2015 متمرکز شوند.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه در پستی در حساب توئیتر خود از دبیران امور خارجه ایالات متحده و انگلیس به دلیل انحراف از اهداف مذاکرات در حال اجرا در وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) انتقاد کرد تا از رژیم صهیونیستی دلجویی کنید.

وزیران امور خارجه انگلیس / ایالات متحده برای دلجویی از دشمن قسم خورده JCPOA اهداف مذاکرات وین را می چرخانند. ناامید کننده! ” او گفت.

خطیب زاده به آنتونی بلینکن ایالات متحده و دومینیک راآب انگلیس گفت: “رژیم بی رحمانه اسرائیل که سعی می کنید آن را سازش دهید تمام تلاش خود را کرده تا این معامله را اژدر کند.”

سخنگوی ایرانی تأکید کرد: “به جای فرسایش اعتبار ، بر احیای معامله اصلی – تنها راه حل روی میز” تمرکز کنید.

در هفته های اخیر ، واشنگتن و لندن با احیای برجام در تماس نزدیک با رژیم صهیونیستی بوده اند و اسرائیل هنوز به صراحت مخالف این اقدام است.

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن گفت که واشنگتن باید از پیوستن به برجام جلوگیری کند.

بلینکن ، به نوبه خود ، گفت که ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا دوباره به برجام بپیوندد ، اما وی افزود که ایالات متحده و اسرائیل برای مقابله با آنچه او ادعا کرد “اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه” به همکاری ادامه می دهند.

همچنین ، دومنیک راآب ، وزیر خارجه انگلیس ، روز سه شنبه از اسرائیل دیدار کرد ، جایی که وی بار دیگر بر تعهد لندن به امنیت تل آویو تأکید کرد و بر اهمیت “توافق هسته ای قوی تر” با ایران تأکید کرد ، که بارها و بارها توسط تهران رد شده است.

آخرین دور مذاکرات JCPOA که از 6 آوریل آغاز شده است ، پتانسیل احیای مجدد توافق هسته ای و احتمال بازگشت ایالات متحده به آن را بررسی می کند.

ایالات متحده JCPOA را در سال 2018 ترک کرد و تحریم های اقتصادی را که این توافق نامه لغو کرده بود دوباره برقرار کرد. تهران با اقدامات هسته ای قابل جبران تلافی کرد که طبق بند 36 JCPOA مجاز به انجام آن است.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top