news update

نماینده ایران خواستار اقدام بین المللی علیه جنایات اسرائیل است

سفیر ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو از جامعه جهانی خواست که رژیم اسرائیل را به خاطر جنایات خود علیه فلسطینیان مسئول بداند.
اسماعیل بقایی هامانه در سخنرانی خود در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که روز پنجشنبه برای رسیدگی به “اوضاع وخیم حقوق بشر” در سرزمین های فلسطین تحت اشغال اسرائیل برگزار شد ، گفت: چرخه خشونت تا زمانی که رژیم اسرائیل مجاز باشد جنایات خود را بدون مصونیت از مجازات ادامه دهد.

سفیر ایران گفت که آشوب منطقه ای افزایش خواهد یافت ، در حالی که “جنایتکاران” به دلیل این مصونیت از مجازات و اشغال فلسطین در نتیجه “سازش یا سکوت” از پاسخگویی اجتناب می کنند.

وی افزود ، درعوض ، اجرای عدالت و فشار رژیم برای پاسخگویی به جنایات خود علیه فلسطینی ها باید به خواسته فوری جامعه جهانی تبدیل شود.

پرس تی وی گزارش داد ، هامانه گفت كه طرفداران رژیم اسرائیل ، كه سعی در توجیه وحشیانه بودن آن را دارند ، به بهانه اینكه باید بتواند “از خود دفاع كند” نیز باید پاسخگو باشند زیرا آنها را جسارت كرده و جلوی عدالت را می گیرند.

دیپلمات ایرانی بار دیگر اظهارات تهران را تکرار کرد که “تنها راه پایدار” برای برون رفت از این بحران برگزاری همه پرسی در میان همه ساکنان فلسطین و کسانی که در نتیجه اشغال و تجاوزات تل آویو از این کشور آواره شده اند.

وی نتیجه گیری کرد که چنین رأیی به فلسطینیان امکان می دهد “از حق تعیین سرنوشت خود” استفاده کنند.

این جلسه پس از هفته ها تشدید اسرائیل علیه نمازگزاران و معترضان فلسطینی در سراسر کرانه باختری اشغالی ، از جمله شهر مقدس القدس ، که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از فلسطینیان شد ، برگزار شد.

رژیم سپس حملات خود را علیه نوار غزه مسدود شده در تل آویو که در اعتراض به تشدید قیام قیام کرده بود ، افزایش داد و بیش از 250 نفر دیگر را نیز در آنجا کشت.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top