news update

سنا لایحه تحقیق و توسعه را به مقابله با چین ، تقویت تولید می رساند

مجلس سنا قرار است لایحه بزرگ نوآوری را با هدف رقابت بیشتر ایالات متحده با چین و سایر کشورها تصویب کند.

آنچه که به عنوان تلاش عملی برای تقویت تحقیقات و توسعه علمی آغاز شد ، به یک لایحه گسترده مجلس سنا با هدف رقابت بیشتر ایالات متحده با چین و سایر کشورها تبدیل شده است ، از جمله 50 میلیارد دلار بودجه اضطراری برای حمایت از تولید تراشه های رایانه ای داخلی.

قانون نوآوری و رقابت آمریکا برای برنامه های زیرساختی رئیس جمهور جو بایدن مهم است و اواخر روز پنجشنبه با وجود برخی اشکالات به سمت عبور نهایی می رفت. این همچنین یک آزمایش است که آیا سنا با تقسیم 50-50 می تواند در صورت فشار بر دموکرات ها برای تغییر قوانین برای جلوگیری از انسداد و انسداد گذشته ، دستاوردهای دو حزب را به دست آورد.

سناتورها روزها بحث و تبادل نظر کردند ، اما اواخر روز پنجشنبه روند رسیدگی به بن بست انجام شد. یکی از جمهوری خواهان ، سناتور رون جانسون از ویسکانسین ، به عجله در پایان اعتراض کرد و بر تغییرات بیشتر در بسته گسترده اصرار ورزید. چند جمهوریخواه دیگر نیز به وی پیوستند.

نیمه شب سناتورها برای بحث در مورد مراحل بعدی در اتاق جمع شده بودند. هنوز هم انتظار می رفت عبور و مرور باشد ، اما بحث و گفتگو به اوایل روز جمعه قبل از تعطیلات منتهی می شود تا صبح زود.

سناتور ماریا کانتول ، D-Wash ، رئیس کمیته بازرگانی که مدیریت اقدامات برای دموکرات ها را بر عهده داشت ، به همکارانش یادآوری کرد که این لایحه از طریق جلسات طولانی بررسی کمیته با ورود و تغییر از همه طرف انجام شده است.

وی در اوایل هفته گفت: “در واقع من فکر می کنم که درمورد اینکه چرا این مهم است ، مشاغل بیشتری با مردم به دست آورده ایم ، زیرا ما یک پروسه مباحثه آزاد داشتیم.”

محصول نهایی در حال ظهور از حمایت گسترده و دو جانبه برخوردار است و یکی از سرمایه گذاری های گسترده تر در زمینه تحقیق و توسعه ایالات متحده در سال های اخیر است زیرا این کشور سعی در تقویت و بازسازی صنایع کشور خود دارد که در دوره جهانی سازی به خارج از کشور تغییر مکان داده اند.

نویسنده برجسته جمهوری خواه ، سناتور تاد یانگ از ایالت ایندیانا ، پیشنهاد اساسی خود را – قانون مرزهای بی پایان که او با رهبر اکثریت سنا چاک شومر نوشت – به عنوان بخشی از تاریخ نوآوری کشور ، مانند فرود ماه یا راه اندازی اینترنت ، توصیف کرد. ، واشنگتن برای ادامه رقابت در آمریکا نیاز به پرورش دارد.

یانگ روز پنجشنبه در یک سخنرانی گفت: “این در مورد ضرب و شتم چین نیست.” او گفت که این در مورد رسیدن به چالشی است که چین مطرح کرده است “برای اینکه نسخه بهتری از خودمان باشیم.”

بایدن عناصری از این قانون را به عنوان بخشی از برنامه بزرگ زیرساختی خود ، قانون مشاغل آمریكایی گنجانده بود ، و مورد مشابهی را مطرح كرد كه ایالات متحده برای ادامه رقابت با رقبا ، به ویژه چین ، به افزایش سرمایه گذاری های خود نیاز دارد.

ماه گذشته طی یک جلسه مجازی با مدیران عامل بر سر کمبود تراشه رایانه ای جهانی که باعث اختلال در عرضه و فروش کالاهای روزمره شده است – از تلفن های همراه گرفته تا اتومبیل های جدید – بایدن درباره برنامه خود برای “ایجاد زیرساخت های امروز” توضیح داد.

اما این لایحه با توجه به محدوده تلاش گسترده کاهش یافت. در واقع مجموعه ای از لوایح ، به بیش از 2400 صفحه افزایش یافت و بسته نهایی حدود سه ده اصلاحیه سناتورهای هر دو حزب که اواخر روز پنجشنبه ارائه شد ، باعث شد ترامپ مخالفان ترمز کنند.

جانسون با ابراز نارضایتی از اندازه بزرگ ، این لایحه را روی میز خود قرار داد ، حتی اگر گفت كه روند قانونگذاری برای رساندن لایحه به این مرحله از بسیاری از دهه گذشته بهتر بوده است.

سناتور ریک اسکات ، R-Fla ، که به اعتراض جانسون پیوست ، گفت: “ما وقت نکرده ایم این را بخوانیم – کسی این کار را نکرده است.”

آخرین دور اصلاحات با مخالفت روبرو شد. اما جانسون برای فشار دادن به اولویت های دیگر ، از جمله نگرانی های خود در مورد موضوع دیگری – مهاجرت غیرقانونی و علاقه اش به حصارکشی امن در مرزهای جنوبی با مکزیک ، کف اتاق را گرفت.

محور اصلی این لایحه اختصاص 50 میلیارد دلار اورژانس به وزارت بازرگانی برای ایستادن در برابر توسعه و تولید نیمه هادی از طریق تحقیق و توسعه و برنامه های تشویقی است که قبلاً توسط كنگره مجاز بوده است. آنها بر روی ارتش ، خودروسازان و سایر صنایع مهم متکی به تراشه های رایانه ای تمرکز دارند.

روزی ایالات متحده تراشه های بسیار بیشتری نسبت به امروز تولید می کرد ، که به گفته برخی سناتورها ، ایالات متحده را در معرض خطر نوسانات در زنجیره تأمین جهانی قرار می دهد ، همانطور که در سال گذشته با کمبود اتفاق افتاد.

مقررات Endless Frontier اجازه تأمین بودجه بنیاد ملی علوم را می دهد ، از جمله تأسیس اداره فناوری و نوآوری ، و همچنین بودجه تحقیق و توسعه و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان متمرکز در برنامه های علوم ، فن آوری ، مهندسی و ریاضیات.

سناتورها سعی در ایجاد تعادل در افزایش آگاهی در مورد نفوذ روزافزون چین بدون شعارهای ضد تفرقه افکن ضد آسیایی دارند ، با توجه به اینکه جنایات نفرت علیه آمریکایی های آسیایی در طی شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

اقدامات دیگر بیانگر نگرانی های مربوط به امنیت ملی و طرح های پولشویی یا حملات سایبری توسط نهادها به نمایندگی از دولت چین است. همچنین مقررات “خرید آمریکا” برای پروژه های زیربنایی در ایالات متحده وجود دارد.

در همان زمان ، سناتورها توافق کردند که اصلاحاتی را نشان دهند که تغییر نگرش در مورد نحوه شیوع COVID-19 توسط چین را نشان می دهد. می توان از بودجه فدرال برای موسسه ویروس شناسی ووهان در میان تحقیقات جدید در مورد ریشه ویروس و ارتباطات احتمالی با تحقیقات آزمایشگاه جلوگیری کرد. این شهر اولین موارد ویروس را ثبت کرده است.

روی هم رفته ، اقدام نوآوری برای شومر ، رهبر دموکرات که مدتهاست از رویکرد سختگیرانه تر به چین حمایت می کند ، در اولویت است. قانون گذاران گفتند که او و یانگ درمورد همکاری درمورد یک لایحه در حین تمرین در سالن بدن سازی سنا به گفتگو پرداختند.

مشخص نیست که آیا این اقدام در مجلس تحت رهبری دموکرات ها مورد حمایت قرار می گیرد یا خیر.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top