news update

پس از تأخیرها ، GOP آماده مسدود کردن Bipartisan 1/6 Riot Probe است

جمهوری خواهان سنا آماده اند مانع ایجاد کمیسیون ویژه برای بررسی حمله مرگبار 6 ژانویه به پایتخت شوند.

جمهوریخواهان سنا آمادگی دارند مانع ایجاد کمیسیون ویژه برای بررسی حمله مرگبار 6 ژانویه به پایتخت شوند ، امیدهای یک هیئت دو حزب را در میان فشارهای GOP برای قرار دادن شورش خشونت آمیز توسط طرفداران دونالد ترامپ پشت سر خود قرار داد.

انتظار می رفت مخالفت گسترده جمهوری خواهان در اولین موفقیت موفق سنا در ریاست جمهوری بایدن باشد ، حتی اگر خانواده یک افسر پلیس کاپیتول که پس از محاصره سقوط کرده و جان باخت و سایر افسرانی که با آشوبگران مبارزه کردند ، دفتر به دفتر دیگر رفتند و از سناتورهای حزب جمهوری خواه خواستار حمایت شوند. کمیسیون این شورش بدترین حمله به کاپیتول در 200 سال گذشته بود و گواهی پیروزی جو بایدن دموکرات بر ترامپ را قطع کرد.

پس از تأخیر در لایحه غیرمرتبط برای تقویت تحقیقات و توسعه علمی ، برنامه رأی گیری درباره طرح رویه تا روز جمعه انجام شد.

اگرچه لایحه کمیسیون 6 ژانویه در اوایل این ماه با حمایت تقریبا سه جمهوری خواه به تصویب مجلس رسید ، سناتورهای حزب جمهوری خواه گفتند که آنها معتقدند این کمیسیون سرانجام علیه آنها از نظر سیاسی استفاده خواهد شد. و رئیس جمهور سابق ترامپ ، که هنوز هم قدرت جدی در حزب دارد ، آن را “یک تله دموکرات” خوانده است.

رأی مورد انتظار نمادی از بی اعتمادی عمیق دو طرف از زمان محاصره است ، که اختلافات عمیق تری را در کپیتول هیل ایجاد کرده است حتی اگر قانونگذاران دو حزب در آن روز با هم از آشوبگران فرار کنند. وقایع 6 ژانویه به عنوان یک موضوع فزاینده در میان جمهوری خواهان تبدیل شده است زیرا برخی از اعضای حزب خشونت ها را کم اهمیت جلوه داده و از آشوبگرانی که از ترامپ و اصرار کاذب وی برای ربودن انتخابات از وی حمایت کردند ، دفاع کردند.

میچ مک کانل ، رهبر جمهوری خواه سنا ، در حالی که در ابتدا می گفت که وی نسبت به ایده کمیسیون که پس از تحقیق در مورد حملات تروریستی 11 سپتامبر مدل سازی می شود ، باز است ، در روزهای اخیر قاطعانه علیه آن مخالفت کرد. وی گفته است که معتقد است تحقیقات هیئت علی رغم اختلاف حتی در میان اعضای حزب ، جناحی خواهد بود.

مک کانل ، که زمانی گفته بود ترامپ مسئول تحریک حمله اوباش به پایتخت است ، در مورد دموکرات ها گفت: “آنها دوست دارند در آینده به بحث و گفتگو درباره رئیس جمهور سابق ادامه دهند.”

با این وجود انتظار می رفت تعداد انگشت شماری از جمهوری خواهان – اگر برای نجات آن کافی نیست – برای پیشبرد لایحه رأی دهند. سناتور آلاسکا ، لیزا مورکوفسکی گفته است که از این قانون حمایت خواهد کرد زیرا او باید اطلاعات بیشتری در مورد آنچه در آن روز اتفاق افتاده و دلیل آن را بداند.

وی عصر پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “حقیقت چیز سختی است ، اما ما در قبال آن مسئولیت پذیرفته ایم.” “ما فقط نمی توانیم وانمود کنیم که اتفاق بدی رخ نداده است ، یا اینکه مردم بیش از حد هیجان زده شده اند. اتفاق بدی افتاد و مهم است که آن را بیرون بکشیم. ”

مورکوفسکی از همکارانش در مخالفت با این کمیسیون گفت که برخی نگران هستند که “ما نمی خواهیم قایق را تکان دهیم.”
مخالفت جمهوری خواهان با هیئت دو حزبی بار دیگر فشار دموکرات ها را برای از بین بردن فیلیبستر احیا کرده است ، این یک سنت سنا است که به افتخار زمانی احترام گذاشته شده و برای قطع بحث و پیشبرد لایحه نیاز به رأی 60 نفر از 100 سناتور است. با تقسیم مساوی 50-50 سنا ، دموکرات ها برای انتقال به لایحه کمیسیون نیاز به حمایت از 10 جمهوریخواه دارند و بحث جدیدی را در مورد اینکه آیا زمان تغییر قوانین و کاهش آستانه به 51 رأی برای تصویب قانون فرا رسیده است.

استدلال های سیاسی جمهوری خواهان در مورد محاصره خشونت آمیز – که تقریباً 5 ماه بعد هنوز برای بسیاری از مردم در کپیتول خام است – نه تنها دموکرات ها بلکه کسانی را که با آشوبگران مبارزه کردند ناامید کرده است.

مایکل فانونه ، افسر اداره پلیس متروپولیتن که به این حمله پاسخ داد ، بین جلسات با سناتورهای جمهوری خواه گفت که کمیسیون “برای ما ضروری است تا به عنوان یک ملت از آسیب روحی که آن روز تجربه کردیم ، التیام یابیم.” فانونه توصیف کرده است که آشوبگرانی که او را با اسلحه بی حس شوکه کرده و او را کتک زده اند از پایتخت پایتخت می کشند.

ساندرا گارزا ، دوست دختر افسر پلیس کاپیتول ، برایان سیکنیک ، که پس از مبارزه با آشوبگران سقوط کرد و درگذشت ، درباره سناتورهای جمهوری خواه گفت: “شما می دانید که آنها امروز در اینجا و در کنار خانواده هایشان هستند و به دلیل اقدامات اجرای قانون در آن روز راحت هستند. ”

“بنابراین من نمی فهمم که چرا آنها در برابر رسیدن به آنچه در آن روز اتفاق افتاده و درک کامل چگونگی جلوگیری از آن مقاومت می کنند. فقط ذهنم را خسته کن ، “او گفت.

ویدئو شورش نشان می دهد که دو مرد با سیکنیک و یک افسر دیگر یک ماده شیمیایی را پاشش می کنند ، اما معاینه پزشکی واشنگتن گفت که او دچار سکته مغزی شده و به دلایل طبیعی درگذشت.

گارزا در جلسات با مادر سیکنیک ، گلدیس سیکنیک شرکت کرد. روز چهارشنبه ، خانم سیکنیک در بیانیه ای به مخالفان کمیسیون پیشنهاد کرد “از قبر پسرم در قبرستان ملی آرلینگتون دیدن کنند و ، در حالی که در آنجا بودند ، به این فکر کنند که تصمیمات آزاردهنده آنها با آن افسرانی که در آینده خواهان آنها هستند چه خواهد کرد.”

در حالی که آشوبگران از کنار آنها عبور می کردند ، از پنجره ها و درها عبور می کردند و به دنبال قانونگذاران بودند ، دهها افسر پلیس دیگر زخمی شدند. معترضین در مقابل كاپیتول چوبه دار ساختگی ساخته و خواستار به دار آویختن مایك پنس ، معاون رئیس جمهور كه ​​نظارت بر تأیید صلاحیت آرا presidential ریاست جمهوری را بر عهده داشت ، شدند. چهار معترض جان خود را از دست دادند ، از جمله زنی که با تلاش نمایندگان مجلس در مجلس ، با اصابت گلوله پلیس کشته شد.

وی افزود: “ما یك گروه كلیپتول را پشت سر می گذاریم و نمی توانیم جمهوریخواهان را در ساختن سابقه تاریخی آن واقعه به ما بپیوندند؟ این غم انگیز است. ”گفت: سناتور دیک دوربین از ایلینوی ، شماره 2 دموکرات مجلس سنا. “این به شما می گوید که سنا چه مشکلی دارد و فیبراستر چه مشکلی دارد.”

بسیاری از دموکراتها هشدار می دهند که اگر جمهوریخواهان مایل به استفاده از مواد مخدر برای متوقف کردن اقدامی محبوب باشند ، این نشان دهنده محدودیت تلاشها برای ایجاد مصالحه است ، به ویژه در لوایح مربوط به اصلاحات انتخابات یا سایر جنبه های برنامه دموکرات ها.

در حال حاضر ، دموکرات ها آرای تغییر قانون را ندارند. جو مانچین ، سناتور ویرجینیای غربی و کیستن سینما ، سناتور آریزونا ، هر دو دموکرات میانه رو ، گفته اند که می خواهند این اهریمن را حفظ کنند.

بایدن ، در مورد کمیسیون در ایستگاهی در کلیولند پرسید ، روز پنجشنبه گفت ، “من نمی توانم تصور کنم که کسی به آن رأی بدهد”.

جان کرنین ، سناتور جمهوری خواه تگزاس ، که زمانی از ایده کمیسیون حمایت می کرد ، گفت که اکنون معتقد است دموکرات ها در تلاشند از آن به عنوان ابزاری سیاسی استفاده کنند.

کورنین با اشاره به اینکه کمیته های سنا نیز در حال بررسی محاصره هستند ، گفت: “من فکر نمی کنم این تنها راه برای درک کردن آنچه اتفاق افتاده است است.”

___

نویسندگان آسوشیتدپرس ، آلن فرام ، کالین لانگ و پادماناندا راما در تهیه این گزارش همکاری کردند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top