news update

انتخابات در یک روز برگزار می شود ، نتیجه آن سالها طول می کشد: رهبر

رهبر انقلاب اسلامی آیت الله سید علی خامنه ای با تأکید مجدد بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران گفت انتخابات متعلق به ملت است.
“ملت عزیز ایران! انتخابات در یک روز برگزار می شود ، اما نتیجه آن برای چندین سال وجود دارد. “رهبر روز پنجشنبه در طی ملاقات از طریق ویدئو لینک با اعضای پارلمان ایران گفت.

“در انتخابات شرکت کنید! انتخابات را متعلق به خود بدانید ، زیرا این انتخابات متعلق به شماست. ”

آیت الله کهنه ای اضافه کرد ، “به سخنان این افرادی که تبلیغ می کنند که … (شرکت کردن) بی فایده است ، اجازه ندهید برویم – ما پای صندوق های رای نخواهیم رفت.) اینها منافع مردم را در ذهن ندارند. هر کسی که این کار را انجام دهد هرگز از مردم نمی خواهد که پای صندوق های رای نروند. ”

رهبر همچنین از شورای قانون اساسی در برابر انتقادات اخیر مبنی بر رد صلاحیت برخی از امیدهای ریاست جمهوری حمایت کرد و گفت که کار این شورا بر اساس مراحل قانونی است.

آیت الله خامنه ای گفت: “شورای محترم قانون اساسی آنچه را كه باید انجام دهد و آنچه را ضروری بداند به عنوان وظیفه خود انجام داد (و).

رهبر به انتقاداتی که به شورای قانون اساسی وارد شده اشاره کرد و گفت که اظهارات انتقادی با انگیزه های مختلف بیان شده است. وی اظهار داشت که برخی از اظهارات به دلیل مراقبت واقعی از مردم و نگرانی در مورد مشارکت کم در انتخابات انجام می شود ، وی افزود که دیگران شکایت کردند زیرا نامزد مورد علاقه آنها تأیید نشده است.

آیت الله خامنه ای گفت ، هیچ كدام از این دو گروه مقصر نیستند ، اما توضیح داد كه گروه سوم افراد كاملاً با مفهوم شورای قانون اساسی مخالفت می كنند. “خدا به این افراد رحم نخواهد کرد.”

وزارت کشور ایران روز سه شنبه لیستی از نامزدهای تایید شده ریاست جمهوری – که پس از 10 روز بررسی توسط شورای قانون اساسی تهیه شده است – را منتشر کرد. چندین شخصیت برجسته ، از جمله معاون رئیس جمهور اسحاق جهانگیری و رئیس سابق مجلس علی لاریجانی – صلاحیت کاندیدا شدن پیدا نکردند. این باعث انتقاد از شورا شد ، عمدتا توسط اردوگاه اصلاح طلبان ، که قصد داشت جهانگیری را به عنوان گزینه اصلی خود معرفی کند.

حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران نیز گفت که برای ابراز نارضایتی از این موضوع به آیت الله خامنه ای نامه زده است.

رهبر ابتدا از همه افرادی که نامزد کاندیداتوری شده اند تشکر کرد. “بسیاری از این افراد بدون شک وارد صحنه شدند زیرا نسبت به خود احساس مسئولیت کردند.”

آیت الله خامنه ای گفت: “دوم ،” من باید از کسانی که صلاحیت آنها تأیید نشده و توسط شورا مشخص نشده و واکنش خوبی نشان داده اند تشکر کنم برخی از آنها حتی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می کردند. ”

رهبر گفت این واقعیت که شورای قانون اساسی نتوانسته است صلاحیت برخی نامزدها را تأیید کند ، به این معنی نیست که این افراد صلاحیت ندارند – “حتی ممکن است از صلاحیت بالایی برخوردار باشند” – معنای آن این بود که شورا نتوانسته برای تعیین چنین صلاحیتی بر اساس شناخت خود ، گزارشات و ابزار موجود.

رهبر گفت ، انتخابات یک مسابقه برای خدمت به مردم است ، و از نامزدها خواست تا انتخابات را به همین ترتیب نگاه کنند.

آیت الله خامنه ای همچنین به نامزدها توصیه كردند كه از تهمت زدن به دیگران و یا تعهدات غیرقابل اجرا خودداری كنند.

“ملاحظات اخلاقی باید به طور جدی در نظر گرفته شود. اگر نامزدهای انتخابات در بحث ها و مصاحبه هایی که انجام می دهند واقعاً اخلاق اسلامی را رعایت کنند ، این رفتار در جامعه سرایت می کند. ”

رهبر همچنین به نامزدها توصیه کرد که سعی نکنند تابوها را بشکنند.

“برای دیده شدن و شنیدن بیشتر ، احزاب خاصی به راه حل شکستن آداب و رسوم ،” نقض خطوط قرمز ایجاد شده “- همانطور که خودشان می گویند. جمهوری اسلامی کاملاً در جای خود قرار دارد و برای ماندن در آنجاست. این تأسیساتی است که در محل مستقر شده است. خطوط اصلی تأسیس مشخص است. مردم نباید سعی کنند با نقض مرزهای مهم جمهوری اسلامی به نوعی موقعیت خود را بدست آورند. از این طریق هیچ موقعیتی بدست نخواهد آمد. ”آیت الله خامنه ای گفت.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top