news update

بایدن سفارش بررسی بیشتر اینتل درباره منشا COVID-19 را می دهد

رئیس جمهور بایدن از آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده می خواهد تا تلاش خود را برای تحقیق در مورد ریشه های بیماری همه گیر COVID-19 “مضاعف” کنند.

رئیس جمهور بایدن به مقامات اطلاعاتی آمریكا دستور داد تا تلاش خود را برای تحقیق در مورد ریشه های بیماری همه گیر COVID-19 “مضاعف” كنند ، از جمله هرگونه احتمال ممكن است این آزمایش به آزمایشگاه چینی منجر شود.

پس از ماهها به حداقل رساندن این احتمال به عنوان یک تئوری حاشیه ای ، دولت بایدن در حال پیوستن به فشار جهانی برای بازتر نشان دادن چین در مورد شیوع بیماری است ، با هدف جلوگیری از شکایات GOP رئیس جمهور به اندازه کافی سخت گیر نبوده و همچنین استفاده از فرصت فشار دادن چین به اتهام انسداد

بایدن روز چهارشنبه از آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده خواست که ظرف 90 روز گزارش دهند. وی آزمایشگاه های ملی ایالات متحده را برای کمک به تحقیقات و جامعه اطلاعاتی جهت تهیه لیستی از سوالات خاص برای دولت چین راهنمایی کرد. وی از چین خواست با همکاری کاوشگرهای بین المللی در مورد منشأ همه گیری همکاری کند.

جمهوری خواهان ، از جمله دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین ، این نظریه را که ویروس از یک حادثه آزمایشگاهی به وجود آمده است و نه به طور طبیعی از طریق تماس انسان با یک حیوان آلوده در ووهان ، چین ، گسترش داده اند.

بایدن در بیانیه ای گفت كه اکثر جامعه اطلاعاتی در مورد این دو سناریو “با هم ادغام شده اند” اما “باور ندارید كه اطلاعات كافی برای ارزیابی یك احتمال بیشتر از دیگری وجود دارد.” وی فاش كرد كه دو شركت به پیوند حیوانات متمایل هستند و “یكی بیشتر به تئوری آزمایشگاه متمایل می شود” ، “هر كدام با اعتماد به نفس پایین یا متوسط”.

بایدن گفت: “ایالات متحده همچنین با شرکای همفکر خود در سراسر جهان همکاری خواهد کرد تا چین را تحت فشار قرار دهد تا در یک تحقیق بین المللی کامل ، شفاف و مبتنی بر شواهد شرکت کند و دسترسی به تمام داده ها و شواهد مربوطه را فراهم کند.”

اظهارات وی پس از هفته ها تلاش دولت برای جلوگیری از بحث عمومی در مورد تئوری نشت آزمایشگاه و اظهار نظر خصوصی آن مبنی بر تفریط ، صورت گرفت.

به نشانه دیگری از تغییر نگرش ها ، سنا دو اصلاحیه مربوط به آزمایشگاه ووهان را بدون مخالفت تصویب کرد و آنها را به یک لایحه عمدتا غیر مرتبط برای افزایش سرمایه گذاری های ایالات متحده در زمینه نوآوری پیوست.

یکی از اصلاحات انجام شده توسط سناتور رند پاول ، R-Ky ، مانع بودجه ایالات متحده برای تحقیقات “افزایش عملکرد” ​​چینی در زمینه افزایش شدت یا انتقال ویروس می شود. پاول از دکتر آنتونی فاوسی ، کارشناس ارشد بیماری های عفونی دولت انتقاد کرده و در جلسه اخیر جلسه سنا درباره کار در چین ، وی را مورد تهاجم قرار داده است. اصلاحیه دیگر توسط سناتور GOP جونی ارنست از آیووا بود و از هرگونه بودجه برای موسسه ویروس شناسی ووهان جلوگیری می کند.

به عنوان بخشی از لایحه گسترده تری که هنوز در سنا مورد بحث است ، هر دو بدون آرای فراخوان تصویب شدند.

در مورد منشأ همه گیری ، فاوسی ، مشاور ویروس کرونا در کاخ سفید ، روز چهارشنبه گفت که او و بسیاری دیگر از افراد در جامعه علمی “معتقدند که محتمل ترین سناریو این است که این یک اتفاق طبیعی بوده است ، اما هیچ کس به طور 100٪ نمی داند که ”

“و از آنجا که نگرانی های زیادی وجود دارد ، حدس و گمان های زیادی وجود دارد و از آنجا که هیچ کس کاملا این را نمی داند ، من معتقدم که ما برای بررسی دقیق نیاز به نوعی تحقیق داریم که در آن شفافیت باز و تمام اطلاعات موجود وجود داشته باشد ،”. فاوسی در جلسه سنا گفت.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، جن پسکی روز سه شنبه گفت که کاخ سفید از تحقیقات جدید سازمان بهداشت جهانی در چین حمایت می کند ، اما وی افزود که یک تحقیق موثر “نیاز دارد که چین بالاخره قدم بگذارد و اجازه دسترسی به آن را برای تعیین منشا بدهد.”

بایدن با توجه به امتناع دولت چین از همکاری کامل با تحقیقات بین المللی ، احتمال اینكه هرگز به نتیجه قاطع نرسد را ابراز داشت.

وی گفت: “عدم حضور بازرسان ما در زمین در همان ماههای اولیه ، هرگونه تحقیق در مورد منشا COVID-19 را با مشکل روبرو می کند.”

سفارت چین در واشنگتن ، بدون اشاره به دستور بایدن ، نیروهای سیاسی بی نام را متهم کرد که در یک بازی سرزنش شده اند ، در حالی که نیاز فوری به مبارزه با بیماری همه گیر را نادیده گرفته اند.

سفارت در بیانیه ای که روز چهارشنبه در وب سایت خود منتشر کرد ، گفت: “کارزار اسمیر و تغییر سرزنش دوباره برمی گردد و تئوری توطئه” نشت آزمایشگاه “دوباره در حال ظهور است.

مقامات دولت همچنان در مورد نظریه نشت آزمایشگاه تردیدهای شدیدی دارند. در عوض ، آنها امتناع چین از همکاری در تحقیقات را – به ویژه در مورد چنین بزرگی – را نمادی از اقدامات غیرمسئول دیگر در صحنه جهانی می دانند.

به طور خصوصی ، مقامات دولت می گویند که نتیجه نهایی ، اگر هرگز مشخص شود ، هیچ تغییری نخواهد کرد ، اما توجه داشته باشید که سنگسار چین اکنون برای نمایش جهانیان به نمایش گذاشته شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا ، كه بهار امسال به یك تحقیق از دوره ترامپ در مورد تئوری آزمایشگاه چین خاتمه داد ، گفت كه به همکاری خود با سایر سازمانهای دولتی ادامه می دهد و چین را برای همکاری با جهان تحت فشار قرار داده است.

سخنگوی ند پرایس گفت: “موضع چین مبنی بر اینکه سهم آنها در این تحقیق کامل است ناامیدکننده است و در تضاد با سایر جامعه بین المللی است که برای پایان دادن به این همه گیری و بهبود امنیت جهانی در جهان همکاری می کنند.”

تحقیق درباره ریشه ویروس بسیار مهم است ، گفت Arinjay Banerjee ، ویروس شناس در سازمان واکسن و بیماری های عفونی در ساسکاچوان ، کانادا ، زیرا ، “اگر شما نمی دانید این ویروس از کجا آمده است ، چگونه می خواهید جلوی آن را بگیرید از گسترش دوباره آن؟ ”

وی با اشاره به این واقعیت که حوادث سرریز – هنگامی که ویروس ها از حیوانات به انسان می روند – در طبیعت معمول است و دانشمندان قبلاً از دو ویروس بتا مشابه اطلاع داشته اند ، گفت: “هنوز هم احتمال زیاد این ویروس از یک مخزن حیات وحش ناشی شده است.” که در خفاش ها تکامل یافته و باعث شیوع بیماری در هنگام آلودگی انسان ، SARS1 و MERS می شود. وی گفت: “شواهدی كه تاكنون داریم نشان می دهد كه این ویروس از حیات وحش ناشی شده است.”

با این حال ، پرونده به طور کامل بسته نشده است. بانرجی گفت: “احتمالات وجود دارد و احتمالات نیز وجود دارد.” “از آنجا که هیچ کس ویروسی را شناسایی نکرده است که 100٪ یکسان با SARS-CoV-2 در هر حیوانی باشد ، هنوز جای تحقیق و تفحص در مورد سایر امکانات برای محققان وجود دارد.”

اندی اسلاویت ، مشاور ارشد بایدن برای ویروس کرونا ، روز سه شنبه گفت که جهان باید “به پایین برسد … پاسخ هرچه باشد”.

“ما به یک فرآیند کاملاً شفاف از چین نیاز داریم. ما به WHO برای کمک در این زمینه نیاز داریم. “” اسلاویت گفت. “اکنون احساس نمی کنیم که چنین چیزی داریم.”

___

نویسندگان آسوشیتدپرس ، کریستینا لارسون ، متیو لی ، لیزا ماسکارو و کن موریتسوگو در این گزارش همکاری کردند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top