news update

ایالات متحده تسلیحات ارسالی حکومت ایران برای حوثی‌ها را کشف و توقیف کرد

ایالات متحده  اعلام کرد که نیروهایش در دریای عرب یک محموله تسلیحات که از ایران به مقصد پیکارجویان حوثی یمن قاچاق می‌شد را شناسایی و ضبط کردند.

کوتاه مدتی پس از آنکه مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده تلاش‌های حوثی‌ها برای حمله به پادشاهی عربی سعودی را محکوم و اعلام کرد که باید از حملاتی که با حمایت حکومت اسلامی ایران و  با هدف تهدید امنیت منطقه صورت می‌گیرد، جلوگیری کرد.

آمریکا خبرداد که موفق شده از ارسال تسلیحات نظامی حکومت ایران به حوثی جلوگیری و آن را کشف و توقیف کند.

پمپئو همچنین با انتشار پیامی به حوثی ها گفت:   بهتر است به  روابط خود با ایران پایان دهند و گفت که حملات آنها جان شهروندان غیرنظامی بی‌گناه و زندگی آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازد.

جان ابی زید سفیر آمریکا در ریاض هم بر اهمیت تقویت صلح در خاورمیانه و تلاش مجدانه برای مقابله با اقدامات خرابکارانه ایران در منطقه تاکید کرد و گفت که دخالت‌های ایران در موضوع یمن رسیدن به راهی برای صلح و حل و فصل بحران این کشور را دشوارتر می‌کند.

او همچنین به تلاش‌های سعودی و مارتین گریفیث فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای ممکن شدن آزادی شهروندان آمریکایی که از سوی حوثی‌ها به گروگان گرفته شده بودند، اشاره کرد و گفت که دخالت‌های ایران در یمن کار را در این کشور دشوارتر کرده است.

ائتلاف نظامی عربی حمایت از دولت قانونی یمن هم دو روز پیش  اعلام کرد طی ۲۴ ساعت ۶ فروند پهپاد بمب‌گذاری شده که حوثی‌ها برای هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی و مناطق مسکونی سعودی ارسال کرده بودند را رهگیری و سرنگون کرد.

نوشته ایالات متحده تسلیحات ارسالی حکومت ایران برای حوثی‌ها را کشف و توقیف کرد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top