news update

رزمایش بزرگ ارتش اسرائیل در شمال، با این فرض که رژیم ایران و حزب الله روزانه هزار موشک شلیک کنند

یکی از بزرگترین رزمایش های ارتش اسرائیل، در این هفته با این فرض برگزار شد که در صورت بروز جنگ، حکومت اسلامی ایران همراه با حزب الله لبنان روزانه یک هزار موشک بسوی اسرائیل شلیک کنند. همچنین در این رزمایش که چند روز در شمال کشور و در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان برگزار گردید، فرض آن بود که گروه های ترور فلسطینی نیز به این جنگ بپیوندند و از نوار عزه نیز هر روز صدها موشک و راکت بسوی اسرائیل شلیک شود.

حکومت ایران بارهای تهدید کرده که اگر به اسرائیل حمله کند، همه گروه های مزدور آن در لبنان و سوریه و غزه و هر نقطه دیگر، اسرائیل را همزمان هدف قرار خواهند داد.

یک فرمانده سپاه پاسداران ادعا کرده بود که هنگام جنگ، رزِیم ایران قادر است با کمک حزب الله لبنان و گروه های دیگر تحت فرماندهی خود، در یک دقیقه یازده هزار موشک و راکت و خمپاره به سوی اسرائیل شلیک کند. البته این سخنان بسیار اغراق آمیز است، ولی ارتش اسرائیل همه تهدیدها را جدی می گیرد و همیشه خود را برای رویارویی با هر احتمالی آماده می سازد.

دخران سرباز اسرائیلی نیز برای رویارویی با چریک های حزب الله لبنان تمرین می کنند

یکی از نکات جالب در رزمایشی که روز گذشته (پنجشنبه) پایان گرفت، شرکت ده دختر سرباز در جریان حمله فرضی و دخول ارتش اسرائیل به خاک لبنان بود. در این رزمایش، دختران سرباز، رویارویی با چریک های حزب الله و از پای درآوردن آن ها را نیز تمرین کردند.

در حال حاضر ماموریت دختران سرباز آن است که همراه با سربازان پسر وارد جنوب لبنان شوند و مراکز استقرار حزب الله را نابود کنند. در این مرحله، ماموریت دختران، به پرواز در آوردن پهپادهای اطلاعاتی می باشد، ولی آنان همه فنون رویارویی فیزیکی با دشمن را نیز تمرین می کنند.

نکته جالب دیگر در این رزمایش، برگزاری آن در شرایط کورونا بود. این ویروس در میان سربازان اسرائیلی نیز شیوع یافته و بیش از شش هزار نفر مبتلا شده اند که موارد مرگ و میر به انگشتان یک دست نیز نمی رسد.

فرماندهان ارتش گفتند که هنگام اجرای رزمایش، همه مقررات بهداشتی مورد توجه قرار گرفته و رعایت شده است. ولی، تنها پس از گذشت دو هفته می توان قضاوت کرد که سربازی مبتلا نشده باشد.

این رزمایش در سالروز هلاکت یکی از فرماندهان حزب الله در جریان حمله هوایی اسرائیل به قرارگاه های وابسته به رژیم ایران و سپاه قدس در سوریه برگزار شد. حزب الله تهدید کرده که انتقام خون او را از اسرائیل خواهد گرفت. ولی دو تعرض پیشین حزب الله برای آسیب رسانی به جان سربازان اسرائیلی ناکام مانده است.

این رزمایش در جنگل های شمال اسرائیل برگزار گردید و فرض آن بود که حزب الله با یک حمله ناگهانی، توانسته است چند ابادی مرزی اسرائیل را به تصرف درآورد و ساکنان را به گروگان بگیرد.

نوشته رزمایش بزرگ ارتش اسرائیل در شمال، با این فرض که رژیم ایران و حزب الله روزانه هزار موشک شلیک کنند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top