news update

الیوت آبرامز بار دیگر هشدار داد: هرگونه انتقال موشک‌ دوربرد از ایران به ونزوئلا تحمل نخواهد شد

الیوت آبرامز، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا  گفت: هرگونه انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به ونزوئلا برای ایالات متحده غیرقابل قبول است و تحمل نخواهد شد.

او افزود: «‌حکومت  اسلامی ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی سازمان ملل در زمینه محدودیت صدور اسلحه قرار دارد؛ تحریم‌هایی که در سال ۲۰۰۷، یعنی ۱۳ سال پیش، تصویب شده است».

الیوت گفت:‌ «ارسال غیرقانونی تسلیحات توسط ایران  به یمن در بحبوحه جنگ داخلی طولانی در آن کشور، خطرناک و غیرقانونی است. حمایت تسلیحاتی ایران در خارج از مرزهایش، آتش جنگ‌های خارج از آن کشور را برافروخته کرده و درد و رنج در یمن را افزایش داده است. این نشان‌دهنده بی‌توجهی مستمر رژیم ایران به قطعنامه‌های لازم‌الاجرای شورای امنیت سازمان ملل است؛ شورایی که تهران  در بسیاری موارد خودش را پشت آن پنهان می‌کند».

او افزود: «خوشبختانه ایالات متحده سازوکار بازگشت تحریم‌ها را فعال کرد و این به آن معنا است که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل به صورت دائم سر جای خود بازگشته است. ما آماده‌‌ایم که از همه ابزارهای داخلی در دسترس‌مان استفاده کنیم تا هر شخص یا نهادی را که به تامین، فروش، تامین مالی، و یا انتقال تسلیحات متعارف به ایران، یا از ایران به خارج از آن کشور، دست بزند، مجازات کنیم».

آبرامز در ادامه  گفت: «ایران قصد خود برای معاملات تسلیحاتی را اعلام کرده است و ونزوئلا، با توجه به ارتباط موجود میان این دو دولت مطرود و یاغی، یکی از اهداف احتمالی “برای معاملات تسلیحاتی ایران” است».

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هشت نهاد را به دلیل دخالت داشتن در فروش و خریداری محصولات پتروشیمی ایران تحت تحریم قرار داده است.

نوشته الیوت آبرامز بار دیگر هشدار داد: هرگونه انتقال موشک‌ دوربرد از ایران به ونزوئلا تحمل نخواهد شد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top