وزارت خارجه بریتانیا سفیر ایران را به علت محاکمه دوباره  نازنین زاغری، احضار کرد

کوتاه مدتی پس از آنکه خبر محاکمه دوباره نازنین زاغری منتشر شد و اعلام کردند که او را به زندان اوین، باز می گردانند، وزارت خارجه بریتانیا حمید بعیدی‌نژاد،  سفیر ایران در لندن، را احضار کرد.

وزارت خارجه بریتانیا، با انتشار بیانیه ای که  به حمید بعیدی‌نژاد ابلاغ شد نوشته است  که رفتار حکومت اسلامی با نازنین زاغری «ناعادلانه و غیرقابل قبول» است.

وزارت خارجه بریتانیا همچنین نگرانی‌ شدید خود از وضعیت نازنین زاغری را اعلام کرده و از رژیم اسلامی خواسته به این بازداشت خودسرانه پایان دهد.

شماری از رسانه‌های بریتانیایی به نقل از ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، گزارش داده‌اند که دستگاه قضایی حکومت  اسلامی او را در ارتباط با اتهام‌های جدید به دادگاه انقلاب احضار کرده و از او خواسته شده وسایل شخصی‌اش را برای بازگشت به زندان آماده کند.

نازنین زاغری شهروند ایرانی – بریتانیایی که پیش از این به پنج سال زندان محکوم شده بود، در حال حاضر به دلیل شیوع کورونا در منزل والدین خود در تهران در حبس خانگی به سر می‌برد.

همسر نازنین زاغری بازداشت او را گروگان‌گیری خوانده و گزارش‌های مختلف نیز گفته‌اند ایران برای فشار بر مقام‌های بریتانیایی برای بازپرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی از دوران حکومت پهلوی اقدام به این بازداشت کرده است. جمهوری اسلامی این موضوع را رد می‌کند.

آگاهان امور می گویند: حکومت بدین وسیله  او را به خودکشی وامی دارد تا دولت بریتانیا به علت ایستادگی در برابر باج خواهی حکومت ایران مورد انتقاد مردم بریتانیا قرار گیرد و بدین ترتیب دولت لندن تنبیه شود

دومینیک راب،وزیر امور خارجه بریتانیا نیز پیشتر در توییتی تداوم رفتارهای حکومت  اسلامی با نازنین زاغری راتکلیف را «غیرقابل‌قبول و توجیه‌ناپذیر» خواند و گفت این کار وجهه ایران را تخریب می‌کند و به نازنین و خانواده‌اش آسیب سنگینی می‌زند. ایران باید به بازداشت خودسرانه او و تمامی شهروندان دو تابعیتی بریتانیا پایان دهد.

نوشته وزارت خارجه بریتانیا سفیر ایران را به علت محاکمه دوباره  نازنین زاغری، احضار کرد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top