news update

سازمان حقوق  بشری هه نگاو: سپاه پاسداران مقرهای حزب دمکرات کردستان ایران را در نوار مرزی کردستان عراق بمباران کرد

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو سپاه پاسداران همزمان با توپ باران مناطق کوهستانی کردستان عراق، اقدام به بمباران پایگاه حزب دمکرات کردستان ایران  با استفاده از پهپاد و موشک کرده است.

همزمان  حزب دموکرات کردستان ایران نیز با تایید این خبر اعلام کرد:   حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران از روز گذشته(پنج‌شنبه) آغاز شد و طی آن واحدهای توپخانە سپاه پاسداران در پیرانشهر و اشنویە اقدام بە توپ‌باران ارتفاعات مرزی اقلیم کردستان و کوهستان‌های بربزین و تلان کردند.

در این گزارش آمده است  که  تعدادی از مقرهای حزب دمکرات کردستان ایران که از پنج سال پیش در منطقه کوهستانی قرار دارند مورد حمله توپخانه‌ای، موشکی و پهپادی سپاه پاسداران قرار گرفتند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو در ادامه نوشت:  تاکنون «از تلفات جانی و مالی» این حملات خبری مخابرە نشدە است اما در نتیجه این حملات خسارات زیادی بە محیط زیست منطقە وارد شده است.

سپاه پاسداران در چند سال گذشته و به ویژه در یک سال گذشته بارها این منطقه و همچنین پایگاه‌های احزاب کُرد مخالف جگ.کت اسلامی را در خاک اقلیم کردستان عراق هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی قرار داده است.

یادآور می شود که دو ماه پیش نیز رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران از اجرای عملیات نظامی علیه «مقرهای حزب دموکرات کردستان در شمال عراق» خبر داده و اعلام کردند که رشته عملیاتی علیه مواضع حزب دموکرات کردستان ایران در «جدار مرز اقلیم» انجام شده و محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، مستقیما بر این عملیات نظارت داشته است.

برخی رسانه‌های کُرد نیز این حملات را تایید کرده و آن را «حملات توپخانه‌ای و عملیات پهپادی سپاه پاسداران در اقلیم کردستان عراق» خواندند.

شایان گفتن است که بزرگترین حمله به پایگاه‌های حزب دموکرات کردستان ایران، دو سال پیش روی داد که در این عملیات  سپاه پاسداران هفت موشک فاتح ۱۱۰ را به سوی اردوگاه حزب دموکرات کردستان ایران در کوی سنجق در خاک اقلیم کردستان و استان اربیل عراق شلیک کرد که منجر به کشته شدن شماری از اعضا و رهبران این حزب شد.

نوشته سازمان حقوق  بشری هه نگاو: سپاه پاسداران مقرهای حزب دمکرات کردستان ایران را در نوار مرزی کردستان عراق بمباران کرد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top