news update

شماری از زندانیان سیاسی فشافویه در اعتراض به همه گیری کورونا در این زندان به دادستان تهران نامه نوشتند

شماری از زندانیان سیاسی فشافویه در اعتراض به همه گیری کورونا در این زندان به دادستان تهران نامه نوشتند و اعلام کردند که جان زندانیان سیاسی در خطر است.

۶۰ تن  از زندانیان سیاسی و محکومین اعتراضات آبان ماه ۹۸ در زندان تهران بزرگ، فشافویه، در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران، درباره شیوع کورونا در این زندان ابراز نگرانی کرده و خواستار حضور دادیار ناظر بر زندان‌ها شدند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،روز گذشته (یکشنبه) با اشاره به دستورالعمل رئیس قوه قضاییه مبنی بر صدور مجوز مرخصی اضطراری به زندانیان به دلیل خطر ویروس کورونا، گفته‌اند که پی‌گیری خانواده‌های آنها برای گرفتن مرخصی بی‌نتیجه مانده است.

اعتراضات مسالمت آمیز آبان ‌ماه سال گذشته که به علت گران شدن قیمت بنزین بود، منجر به سرکوب خونین معترضان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی ایران شد به طوری که برخی گزارش‌ها از بازداشت هفت هزار نفر از معترضان حکایت دارد.

پیش از این کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گزارش داده بود که بیش از ۳۰۰ زندانی اعتراضات آبان ۹۸ در زندان فشافویه هستند.

در روزهای اخیر گزارش‌های زیادی از شیوع کورونا در زندان‌های ایران، خصوصا بخش محکومین سیاسی و مدنی منتشر شده بود.

این زندانیان می‌گویند از طرق مختلف خواستار حضور وزیری در زندان شده‌اند اما تاکنون هیچگونه ترتیب اثری به این درخواست داده نشده است.

سازمان عفو بین الملل نیر حدود یک ماه پیش  با انتشار برخی مکاتبات سازمان زندان‌های ایران با مقامات وزارت بهداشت فاش ساخت که دولت اسلامی ایران در ارسال تجهیزات و لوازم پزشکی به زندان‌های کشور جهت مهار بیماری کرونا کوتاهی کرده است.

در ماه‌های گذشته درخواست‌های متعددی از سوی نهادهای حقوق‌بشری بین‌المللی برای آزادی زندانیان سیاسی در دوران شیوع کرونا مطرح شده که به طور عمده از سوی قوه قضاییه ایران نادیده گرفته شده است.

همچنین به گزارش سایت خبری  اتحادیه کارگران آزاد ، ۱۲ زندانی سیاسی در زندان اوین به کورونا مبتلا شده است.

در همین رابطه وب‌سایت اطلس زندان‌های ایران نیز گزارش داده بود که در پی شیوع ویروس کرونا در زندان اوین، شماری از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین در حیاط زندان تحصن کردند.

همزمان  نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در زندان زنجان به‌سرمی‌برد از ابتلای خود و ۱۱ نفر دیگر از هم‌بندی‌های وی به ویروس کرونا خبر داده بود.

نوشته شماری از زندانیان سیاسی فشافویه در اعتراض به همه گیری کورونا در این زندان به دادستان تهران نامه نوشتند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top