news update

دولت عراق در تلاش برای حفظ سیادت ملی، فعالیت حشد الشعبی را کاملا تعطیل کرد

دولت  عراق در ادامه تلاش برای پایان بخشیدن به فعالیت های نظامی چریک های تحت تسلط ایران، اعلام داشت که مجوز فعالیت  شبه نظامیان موسوم به حشدالشعبی را در سراسر عراق لغو کرده است و از این پس آن ها حق هیچگونه فعالیت نظامی یا امنیتی را در هیچ نقطه آن کشور ندارند. رژیم ایران با صرف هزینه های چند صد میلیون دلاری، سالیان دراز است که حشد الشعبی را به عنوان یکی از بازوهای نظامی خود در عراق، وسیله اجرای مطامع خود قرار داده است.

صالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیأت شبه‌نظامیان حشد الشعبی دیروز(سه شنبه ) در یک کنفرانس خبری گفت که مجوز فعالیت حشد الشعبی و شعبه‌های آن در تمامی استان‌های عراق لغو و مقامات نظامی عراقی به یک مهلت دو ماهه نیاز دارند  تا عملیات ادغام، همگون‌سازی و لغو کامل مجوز فعالیت دفاتر «حشد الشعبی» و شعبه‌های آن در تمام استان‌های عراق را انجام دهند.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، ماه گذشته  در فرمانی به شبه‌نظامیان این کشور از جمله بزرگترین آنها حشد شعبی، گروه شیعی همسو با حکومت ایران ۳۰ روز فرصت داده بود تا تمام دفاتر و شعب خود و همچنین ایست‌های بازرسی‌شان را تعطیل کنند.

الفیاض گفت: نامه‌ای را در این رابطه خطاب به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ارسال کرده تا فرمان دیوان نخست وزیری در رابطه با این مسأله، به اجرا گذاشته شود.

وی افزود:  هیأت شبه‌نظامیان حشد الشعبی در نامه‌ای تاکید کرده است که «هماهنگ با فرمان صادره در اوایل ماه جاری از سوی دیوان نخست وزیری عراق، اقدام به سازماندهی (این نیروهای شبه‌نظامی) کرده است.

این مقام عراقی هشدار داده  و گفته است که در پایان مهلت مقرر، با گروه‌های شبه‌نظامی که از این فرمان سرپیچی کنند برخورد خواهد شد.به عبارت دیگر، سرپیچی  حشد شعبی از این فرمان می‌تواند به معنای درگیری ارتش عراق با حدود ۴۰ گروه شبه‌نظامی زیر مجموعه حشدشعبی باشد.

بسته شدن این دفاتر ضربه کاری بر هزینه های حکومت ایران وارد کرده است انحلال حشدالشعبی انحلال بخش عظیمی از رژیم ایران و محدود کردن نفوذ او در عراق و منطقه است و گام  بزرگ استقلال آن کشور و جلوگیری از جنایات فتنه گرایانه حکومت ایران است

نوشته دولت عراق در تلاش برای حفظ سیادت ملی، فعالیت حشد الشعبی را کاملا تعطیل کرد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top