news update

رژیم ایران دستگاه رهیاب کشتی هایش را گاهی خاموش می کند، ولی آمریکا راه علاج یافته است

یک مقام امریکایی اعلام داشت که گرچه حکومت اسلامی ایران بارها  سامانه های رهیابی کشتی های خود را خاموش میکند تا مسیر کشتی و حمل بار‌های مشکوک خود را پنهان نگاه دارد، بزودی واشنگتن با اجرای یک برنامه امنیتی جدید به هدف ایجاد امنیت در خلیج فارس آنان را شناسایی خواهد کرد .

با افزایش تنش میان حکومت ایران با امریکا و کشورهای منطقه یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا از آماده‌سازی یک برنامه امنیتی به  هدف محافظت از امنیت دریاها و دریانوردی تجاری در خلیج فارس خبرداد.

این مقام آگاه آمریکایی گفت: براساس این برنامه امنیتی جدید که وزارت امور خارجه آمریکا آن را مطرح کرده، همه کشتی‌ها باید سامانه‌های رهگیری خود را به طور دائم روشن نگاه دارند تا با فعالیت‌های غیرقانونی و قاچاق مقابله شده و روند عبور و مرور کشتی‌ها در سرتاسر جهان از شفافیت بیشتری برخوردار شود.

وی افزود:  در بسیاری موارد کشتی‌ها سامانه‌های رهگیری خود را خاموش می‌کنند. تهران نیز به کرات از این روش استفاده کرده تا محموله‌های مشکوک خود را جابجا کند. برخی کشتی‌های ایرانی نیز اسناد جعلی ارائه می‌کنند و با طرح ادعاهایی چون این محموله از عراق می‌آید، می‌کوشند تحریم‌ها را دور بزنند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، پیشتر گفته بود  که واشنگتن در حال بررسی سازوکاری است که مانع ربوده شدن نفتکش‌ها از سوی ایران می‌شود.

پمپئو افزود: «ما در حال کار روی برنامه امنیتی‌مان هستیم تا تنگه هرمز را باز نگاه داریم. بسیاری از کشورهای جهان ما را در این برنامه همراهی می‌کنند و از آن سود می‌برند… تهیه برنامه امنیتی وقت می‌برد، اما من مطمئنم که جهان می‌داند که آمریکا آماده است امنیت دریانوردی تجاری را در تنگه هرمز تامین کند.»

وی گفت: توقیف نفتکش ایرانی گریس۱ در سواحل جبل‌الطارق که علیرغم تحریم‌ها یک محموله عظیم نفت را به سوریه می‌برد، ضرورت راه‌اندازی سازوکاری برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های دریایی را بیش از پیش کرد.

نوشته رژیم ایران دستگاه رهیاب کشتی هایش را گاهی خاموش می کند، ولی آمریکا راه علاج یافته است اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top