news update

نیروهای دریایی ایران و روسیه بزودی در آب های خلیج فارس رزمایش مشترک برگزار می کنند

در تهران اعلام شد که به زودی یک رزمایش دریایی مشترک بین نیروهای دریایی ایران و روسیه در آب های خلیج فارس و همچنین دریای عمان برگزار می شود. انجام این مانور در شرائطی خواهد بود که نیروهای دریایی چندین کشور اعلام داشته اند که شماری از رزمناوهای خود را به منطقه می فرستند، تا از ادامه تعرض سپاه پاسداران به کشتی های بازرگانی هنگام عبور از تنگه هرمز، جلوگیری کنند.

ایالات متحده می کوشد یک ائتلاف بین المللی در این مورد برپا سازد و بریتانیا نیر رهبری اقداماتی را برای بسیج نیروهای دریایی کشورهای اروپای در این زمینه، به دست گرفته است.

دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت:  برای نخستین بار توافقی بین دو کشور ایران و روسیه صورت می‌گیرد که نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی تهران و مسکو به حساب می‌آید. براساس توافقات صورت گرفته بین حکومت ایران و روسیه در آینده نزدیک در منطقه اقیانوس هند، شامل دریای عمان، تنگه هرمز و همین‌طور آب‌های خلیج رزمایش نظامی برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریای ارتش افزود: «وقتی از اقیانوس هند صحبت می‌کنیم شاید بخش مهم و قابل توجه آن منطقه شمال اقیانوس هند باشد که به دریای مکران، تنگه هرمز و همینطور خلیج متصل می‌شود».

وی گفت:  همچنین حکومت  ایران در تدارک برگزاری رزمایش نیروهای دریایی اقیانوس هند است که برنامه‌ریزی درباره آن جریان دارد و ما امیدواریم پس از رزمایش مشترک ایران و روسیه، این رزمایش مشترک را برگزار کنیم».

پیشنهاد برگزاری این رزمایش های  دریایی از سوی حکومت ایران همزمان با  پیشنهاد ایالات متحده آمریکا و بریتانیا وکشورهای غربی برای تشکیل ائتلاف‌هایی اروپایی و بین‌المللی است که  با مشارکت دیگر کشورهای منطقه و به هدف پاسداری از آزادی دریانوردی و محافظت از نفتکش‌ها در آبراه‌های بین‌المللی انجام خواهد شد.

سپاه پاسداران اخیرا با حمله به  کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در آب‌های خلیج، تنگه هرمز و خلیج عمان،و همچنین  توقیف و مصادره نفتکش بریتانیایی stena impero،موجب بالا رفتن تنش در منطقه شده است .

نوشته نیروهای دریایی ایران و روسیه بزودی در آب های خلیج فارس رزمایش مشترک برگزار می کنند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top