news update

با بالا رفتن تورم ،فقر بیکاری و بیماری و فساد در ایران وزارت بهداشت حکومت گفت:   هشت استان محروم دچار کمبود شدید مواد غذایی هستند

این یک هشدار جدی است . هشت استان در ایران از ناامنی غذایی ، مشکلات تغذیه‌‌ای  و هم چنین نبود آب آشامیدنی به شدت رنج می برند

زهرا عبداللهی، مدیر کل دفتر تغذیه وزارت بهداشت حکومت ایران، در ارتباط با ناامنی غذایی ایجاد شده بعد از تحریم ها در استان‌های محروم این کشور،هشدار داد  : استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، خوزستان، کرمان و خراسان جنوبی به شدت بحرانی شده و کمبود و کیفیت و نبود مواد غذایی در این مناطق بیداد می کند .

وی افزود: این یک هشدار جدی است . هشت استان در ایران از ناامنی غذایی ، مشکلات تغذیه‌‌ای  و هم چنین نبود آب آشامیدنی به شدت رنج می برند.

خانم عبداللهی گفت:  شیوع سوءتغذیه کودکان و آمار بالای آن در استان‌های محروم نسبت به دیگر استان‌ها بسیار بالاست .

مدیر کل دفتر تغذیه وزارت بهداشت حکومت ایران افزود:  این استان ها به کمک و حمایت نیاز دارند.سوءتغذیه یا کمبود مواد غذایی  در این مناطق به شدت حاد شده است و در اثراین کمبودها کودکان با کمبود ریزمغذی‌ها مانند کمبود آهن که منجر به کم‌خونی می‌شود و همچنین کمبود روی که به نسبت استان‌های دیگر با کسری بالاتری در سبد غذایی جمعیت این مناطق وجود دارد مواجه هستیم.

وی گفت:  «افزایش میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های غیرواگیردار در ایران، این آمار را در دو سال پیش ۷۶ درصد و در حال حاضر ۸۲ درصد اعلام کرد و یکی از مولفه‌های آن را تغذیه و الگوی غذایی مردم دانست».

سخنگوی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، پیشتر گفته که ایران سالانه ۶بیش از  میلیارد دلار به دولت بشار اسد کمک مالی می‌کند.

مدیر کل دفتر تغذیه وزارت بهداشت حکومت ایران افزود: مردم این استان ها در وضعیت قرمز هستند بیماری عفونی و گوارشی در منطقه حاد شده است مردم این استان ها نیاز به نگاه و حمایت و کمک دارند یک کمک اساسی.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در تویتری که همزمان با تجمعات اعتراض آمیز مردم به گرانی و افزایش مشکلات اقتصادی نوشته بود، مردم ایران را حمایت می کنم ، این کشور دچار کمبود غذا، تورم بالا و نقض حقوق بشر است و حکومت اش به مردم توجه نمی کند.

نوشته با بالا رفتن تورم ،فقر بیکاری و بیماری و فساد در ایران وزارت بهداشت حکومت گفت:   هشت استان محروم دچار کمبود شدید مواد غذایی هستند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top