news update

بین ضابطین بنیاد مستضعفان حکومت ایران و دانشجویان دانشکده خبر تهران به علت پلمب کردن این دانشکده درگیری شد

ضابطان بنیاد مستضعفان حکومت ایران دیروز (دوشنبه ) دانشکده خبر تهران را  که وابسته به خبرگزاری دولتی ایرنا است و جزء ساختمان‌های تحت تملک بنیاد مستضعفان است،به علت عدم پرداخت اجاره  پلمپ کرده و اظهار داشتند که مهلتی سه هفته‌ای برای پرداخت اجاره معوقه به دانشکده داده شده بود اما به علت تاخیر طولانی در پرداخت آن  و توجه نکردن به اخطارهای بنیاد پلمب شد.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان حکومت ایران گفته است: «برخی املاک ما در دست دستگاه‌هاست؛ در دست امثال ارگان‌های نظامی یا دستگاه قضایی یا دستگاه دولتی یا شهرداری و …، نه مردم. باید این املاک برگردانده شود. البته ممکن است بخشی هم در دست افراد حقیقی باشد. همه باید بدانند که مال مستضعفان است، خوردن ندارد، از گلو پایین نمی‌رود، گلو گیر است و برمی‌گردد.»

این دانشکده که وابسته به خبرگزاری دولتی ایرنا است، برای چندین بار در زمان های متمادی  به علت عدم پرداخت بدهی معوقه، فک پلمب شده است اما مدیریت این دانشکده به آن توجهی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هنگام پلمب شدن برخی اتاق‌های دانشکده، بین دانشجویان و ضابطین درگیری لفظی ایجاد شد.که در همین رابطه امیرمحمد حسینی، خبرنگار پارلمانی شرق، عکسی از درگیری فیزیکی با ماموران را در توییتر به اشتراک گذاشته و نوشته است: «این جای لگد یکی از بیست غول تشنی است که از بنیاد مستضعفان آمدند دانشجوها را زدند و دانشکده خبر را پلمپ کردند. حق دانشجوهای که برای فارغ‌التحصیلی خبرنگاری آمده بودند را اینطور گذاشتند کف دستشان. سابقه فتاح و زمان کوتاه آمدنش به بنیاد ماجرا را بودار هم میکند.»

پرویز فتاح در توییتر نوشته است: «عمدا از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد. اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلا ملاحظه و فک پلمپ کنند ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود. این بار را ملاحظه کردیم ولی بعدا ملاحظه‌ای در کار نیست.»

پرویز فتاح، وزیر سابق نیرو پیشتر گفته بود:  کسانی که اموال یا املاک بنیاد مستضعفان را در اختیار گرفته‌اند باید تخلیه کنند.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، یک ماه پس از روی کار امدن حکومت اسلامی به دستور خمینی به هدف تجمیع اموال و دارایی‌های مصادره شده و تخصیص آن به نیازمندان، راه‌اندازی گردید و هم اکنون یکی از نهادهای متمول و قدرتمند زیر نظر علی خامنه ای  است که هیچ شفافیتی درباره وضعیت مالی آن وجود ندارد اما برآورد شده که صاحب میلیاردها دلار دارایی است.

وزارت خارجه آمریکا سال گذشته  در پیامی در توییتر خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد به ثروت علی خامنه ای  و نهادهای زیر مجموعه او نوشته بود او که مرد مقدسی خوانده می‌شود، املاک اقلیت‌های دینی را می‌بلعد و بعد پول نقد را به سپاه پاسداران منتقل می‌کند.

سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان که کارش ظاهرا رسیدگی به محرومان در کشور است پیشتر اعلام کرده  بود که ده میلیون و هفتصد هزار تومان در ماه حقوق می‌گیرد و حقوق اش با اضافه کاری به عددی بین ۱۷ تا ۱۹ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

وی گفته بود حقوق دریافتی اش مطابق قوانین کشور است و  در بنیاد مستضعفان کسی زیر سه میلیون تومان دریافتی ندارد.

عضو یک تشکل دانشجویی در حکومت ایران به «خبرگزاری دانشجو»پیشتر  گفته بود که بنیاد مستضعفان علاوه بر غارت اموال مردم وایران در کشورهای خارجی کلوپ داری هم می‌کند.

نوشته بین ضابطین بنیاد مستضعفان حکومت ایران و دانشجویان دانشکده خبر تهران به علت پلمب کردن این دانشکده درگیری شد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top