news update

رئیس دادگاه انقلاب تهران: ارسال فیلم به مسیح علی‌نژاد یک تا ۱۰ سال زندان دارد

آخوند جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در صفحه توییتر خود نوشته است : «ارسال فیلم آمر به معروف و اذیت های بعدی آن جرم است.ارسال فیلم برای مسیح علی‌نژاد مصداق ماده ۵۰۸ قانون تعزیرات است و می‌تواند حبس طولانی مدت داشته باشد»

آخوند موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های حکومت  تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت : از این پس  کسانی که هر فیلمی از خودشان یا دیگران چه در رابطه با کشف  و یا علیه نظام جمهوری اسلامی باشد و برای مسیح علی‌نژاد،روزنامه نگار خارج از کشور،  بفرستند مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی می‌شوند که یک تا ۱۰ سال زندان دارد .

مسیح علی‌نژاد روزنامه نگار و فعال حقوق زن و پایه‌گذار کمپین به نام چهارشنبه‌های سفید است که در آن زنان، اقداماتی در راستای اعتراض به قانون حجاب اجباری انجام می‌دهند.

علی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: «زنان ایرانی به شکل مسالمت آمیز خشونت ها و آزارهایی که تحت عنوان امر به معروف به آنها تحمیل شده را مستند می کنند و من از تمامی راه‌های موجود بین المللی برای پیگرد حقوقی و پاسخگو کردن مقامات حکومت ایران از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر که حقوق اولیه زنان معترض به حجاب اجباری را نقض می کنند استفاده خواهم کرد».

آخوند جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در صفحه توییتر خود نوشته است : «ارسال فیلم آمر به معروف و اذیت های بعدی آن جرم است.ارسال فیلم برای مسیح علی‌نژاد مصداق ماده ۵۰۸ قانون تعزیرات است و می‌تواند حبس طولانی مدت داشته باشد».

وی در ادامه نوشته است:  «شما خانم مسیح علی نژاد از کشور متخاصم با ایران حقوق دریافت می‌کنید پس همکار آنها هستید و مطابق قانون همکاری با شما جرم است و دادگاه انقلاب مانند قبل همکاران شما را محکوم می‌کند.» محبی به شهروندان هشدار داد که ارسال فیلم برای دشمن جرم است و از نظر قضایی قابل پیگرد.

حکومت اسلامی ایران به مرحله ای رسیده که حتی از سایه  خود هم می ترسد بطوریکه به آشکارا اعلام می کند که اگر خانمی فیلم خبری برای مسیح علی‌نژاد بفرستد به  ۱۰ سال زندان محکوم می شود. مسیح علینژاد با اعلام برنامه چهارشنبه سفید زنان را تشویق می کند که روزهای۴ شنبه لچک به سر نکنند هم اکنون این طرح با استقبال و افزایش شمار بانوان و دختران و حتی مردان ایرانی از این نوع مبارزه علیه حکومت ایران مواجه شده است و رژیم ایران به وحشت افتاده و اینگونه تهدید می کند.

نوشته رئیس دادگاه انقلاب تهران: ارسال فیلم به مسیح علی‌نژاد یک تا ۱۰ سال زندان دارد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top