news update

مایک پمپئو: خامنه‌ای از این که مردم رنج کشیده ایران از حقیقت آگاه شوند می‌ترسد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) در پی رد درخواست وی از سوی مقامات حکومت ایران به هدف رفتن به ایران و گفت‌وگوی مستقیم با مردم این کشور گفت:  علی خامنه‌ای وحشت دارد از این‌که مردم ایران ز حقیقت آگاه شوند.

پمپئو در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «اخیرا پیشنهاد سفر به ایران و گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران را ارائه کردم، اما این پیشنهاد من در آنجا از سوی سران رژیم نه مردم ایران رد شد».

پمپئو افزود: «ما از آمدن جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به آمریکا هراسی نداریم، او در آنجا از حق آزادی سخن برخوردار است. آیا اوضاع رژیم خامنه‌ای به حدی خراب است که نمی‌تواند به من اجازه چنان چیزی را بدهد؟ چه می‌شود اگر مردم ایران حقیقت را نه روتوش شده و نه سانسور شده بشنوند».

پمپئو گفت: دور نیست حتما،روزی  با اطمینان خاطر به پایتخت ایران سفر خواهم کرد.

وی افزود:  ظریف در آمریکا آزادی کامل را بر خلاف ایران دارد و راحتی «با رسانه‌ها و اذهان عمومی آمریکا گفت‌وگو می‌کند و می‌تواند پروپاگاندای ایرانی را با طول موج‌های آمریکایی پخش کند.

پمپئو گفت: «دوست‌ دارم که چنین فرصتی برایم مهیا شود تا بتوانم به ایران سفر کنم، نه این‌که به تبلیغ بپردازم بلکه برای گفتن حقیقت به مردم ایران درباره آن‌چه سران رژیم انجام داده‌اند و هم‌اکنون باعث درد و رنج (مردم) ایران شده است».

علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی ، در پاسخ به مایک پمپئو گفت: «مایک پمپئو می‌تواند هر آنچه را که می‌خواهد به مردم ایران بگوید، با مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه خبری “پرس‌تی‌وی” گفت‌وگو کند.

مرضیه هاشمی که نام واقعی‌اش ملانی فرانکلین است، شهروند آمریکایی است که به اسلام گرویده و رسما از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند. مرضیه هاشمی در واپسین سال‌های جنگ ایران و عراق همراه با فرزندان خود به ایران مهاجرت کرده است.

نوشته مایک پمپئو: خامنه‌ای از این که مردم رنج کشیده ایران از حقیقت آگاه شوند می‌ترسد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top