news update

الشرق الاوسط: اسرائیل با بمباران پایگاه عراقی در ۸۰ کیلومتری ایران برد عملیاتی را افزوده است 

رسانه های عربی همچنان اصرار می ورزند بگویند که حمله هوایی به یک انبار موشکی سپاه پاسداران در استان صلاح الدین در خاک عراق توسط جنگنده های اسرائیلی صورت گرفته است. همین روزنامه های نوشته بودند که یکی از افسران سپاه پاسداران در این بمباران کشته شده است.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن که معمولا از منابع خبری خوبی برخوردار است، در آخرین گزارش خود دوباره اصرار ورزید که این حمله توسط اسرائیل صورت گرفته و تاکید کرد به بدین سان، نیروی هوایی اسرائیل برد عملیاتی خود را بسیار گسترده تر ساخته، که این امر می تواند نشانی از احتمالات استراتژیک اسرائیل در جریان درگیری نظامی با رژیم ایران باشد.

در گزارش ها آمده است که این حمله توسط هواپیماهای رادار گریز از نوع اف -۳۵ انجام شده است. ولی اکنون فرماندهان سپاه پاسداران ادعا می کنند که شیوه ای یافته اند که با کمک آن، می توان این گونه هواپیماها را نیز هنگام پرواز شناسایی کرد و آن ها را هدف قرار داد.

الشرق الاوسط نوشت که در واقع سخن از دو حمله هوایی در خاک عراق است که هر دوی آن ها توسط جنگنده های اسرائیلی انجام شده است.

این روزنامه خبر داد که در یک حمله هوایی اسرائیل، انبارهای موشک های نقطه زن که قرار بود از طریق خاک سوریه برای حزب الله لبنان فرستاده شود هدف قرار گرفت و نابود شد. این انبار در پایگاه نظامی “اشرف” در فاصله هشتاد کیلومتری از مرز ایران و چهل کیلومتری شمال بغداد قرار دارد که در گذشته محل استقرار مجاهدین خلق ایران بود و بدنبال فشارهای شدید رژیم ایران، دولت عراق دستور تخلیه آن را صادر کرد و مجاهدین احتمالا به آلبانی انتقال یافتند.

این روزنامه از قول دیپلماتی های آلمانی که از آن ها نام نبرد نوشت که در حمله پیشین به پایگاه امرلی در استان صلاح الدین نیز که یازده روز پیش انجام گرفت، شماری از افراد سپاه قدس که ظاهرا به عنوان “مستشاران نظامی” در آن جا به سر می بردند از پای درآمده است.

هفته پیش نیز اعلام شد که جنگنده های اسرائیلی، تپه ای را در جنوب سوریه بمباران کرده اند که پایگاه اطلاعاتی ارتش سوریه بوده، ولی شماری از افراد سپاه قدس و حزب الله لبنان نیز در آن جا فعالیت داشته اند که برخی از آنان نیز آسیب دیده و کشته یا زخمی شده اند.

تحلیلگران نظامی گفتند که اگر نیروی هوایی اسرائیل به آسانی به فاصله هشتاد کیلومتری از مرز ایران رسیده و پس از انجام ماموریت، همه هواپیماها سالم ره پایگاه خود بازگشته اند، نشان می دهد که ارتش اسرائیل بر گستره توانایی تهاجمی خود افزوده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سرتیپ علیرضا صباحی فرد در یک سخنرانی گفت که رژیم ایران به شیوه ای برای شناسایی هواپیماهای رادار گریز دست یافته و همه آن ها را می تواند شناسایی کند. او گفت: «امروز در حوزه سامانه های راداری به خودکفایی کامل دست یافته ایم و با قدرت، انواع هواپیماهای پیشرفته آمریکایی را کشف کرده و به آن خا اخطار می دهیم»

اشاره او به هواپیماهای رادارگریز از جمله اف -۳۵ بود، ولی به صراحت از آن نام نبرد. سرتیپ صباحی فرد به حمله هوایی در فاصله هشتاد کیلومتری از مرز ایران، که به اسرائیل نسبت داده شده، سخنی نگفت.

نوشته الشرق الاوسط: اسرائیل با بمباران پایگاه عراقی در ۸۰ کیلومتری ایران برد عملیاتی را افزوده است  اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top