news update

اپوزیسیون سوریه: اسرائیل با ایجاد انفجار در یک پایگاه حزب الله در سوریه، فرمانده محلی را هلاک کرده است

رسانه های خبری وابسته به اپوزیسیون سوریه گزارش می دهند که یکی از سرکردگان ارشد حزب الله لبنان در خاک سوریه هدف قرار گرفته و هلاک شده است. رسانه ها این رویداد را به اسرائیل نسبت داده اند، ولی مقامات دولت اورشلیم از ابراز واکنش نسبت به آن خودداری می ورزند.

در گزارش رسانه های اپوزیسیون تصویری از ستاد حزب الله در شهرکی به نام “یبرود” در خاک سوریه انتشار دادند که ستوان بلندی از دود بر فراز ساختمان دیده می شود. این شهرک در شمال سوریه و در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد و یکی از مراکز اصلی فرماندهی حزب الله در سرکوب مردم سوریه در آن کشور محسوب می شود. در گزارش ادعا شده که در جریان این انفجار فرمانده محلی هلاک شده است.

حزب الله و دولت سوریه نسبت به این رویداد سکوت کرده اند و هنوز از جزئیات انفجاری که رخ داده خبری در دست نیست.

در هفته های اخیر گزارش رسیده بود که حزب الله لبنان به تجدید سازمان نیروهای خود در جنوب سوریه پرداخته و قصد دارد خود را برای رویارویی نظامی با اسرائیل، آماده سازد. حزب الله پیشتر اعلام کرده بود که اگر حکومت ایران مورد حمله نظامی ایالات متحده قرار گیرد، سراسر خاک اسرائیل را هدف موشک باران قرار خواهد داد و احتمال دارد که تجدید سازماندهی در جنوب سوریه و در نزدیکی مرز اسرائیل، به هدف آمادگی برای چنین احتمالی می باشد.

در گزارش های دیگر آمده بود که جنگنده های اسرائیلی قصد انجام یک حمله هوایی دیگر را به خاک سوریه داشتند، ولی توپهای پدافند هوایی ارتش سوریه به شلیک پرداختند تا آن ها را فراری دهند. در این گزارش گفته شده بود که اسرائیل چند موشک نیز به سوی این هدف ها شلیک کرده که پدافند هوایی سوریه آن ها را در هوا شکار کرده است. ارتش سوریه همیشه ادعاهای مشابهی ارائه کرده است.

نوشته اپوزیسیون سوریه: اسرائیل با ایجاد انفجار در یک پایگاه حزب الله در سوریه، فرمانده محلی را هلاک کرده است اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top