news update

اعتراض: توییتر پیام های ترامپ را سانسور می کند، ولی سخنان خامنه ای در نابودی اسرائیل را نادیده گرفته است

پرزیدنت ترامپ در نزاعی که با کمپانی توییتر روی داده، پای حکومت ایران را نیز به میان کشید و از مقامات توییتر پرسید چگونه است که فرمان خامنه ای برای کشتار اسرائیلیان و نابودی این کشور را نادیده می گیرد، ولی پیام های توییتری او علیه آشوبگران در ایالات متحده، و آنانی را که به غارت مغازه ها می پردازند سانسور می کند.

توییتر مهمترین وسیله پیام رسانی پرزیدنت ترامپ، از هنگام رسیدن به مقام ریاست جمهوری است و اکنون اگر از شبکه اجتماعی نیز علیه او به سانسور متوقف شود، به او آسیب خواهد رساند.

البته توییتر پیام های ترامپ را سانسور نکرده، بلکه زیر آن یک لینک به عنوان حقیقت یابی افزوده که در واقع سخنان او را مورد تردید قرار داده است.

استدلال توییتر آن است که این شبکه اجتماعی نباید وسیله ای برای ترغیب خشونت و کشتار باشد. ولی مشخص نساخته که اگر این چنین است، پس چرا پیام های خامنه ای که از نابودی اسرائیل سخن می گوید مسدود نشده است.

پرزیدنت ترامپ بارهای رسانه همگانی را به تحریف واقعیات و جعل اخبار و قضاوت ها متهم ساخته و از این رو، به جای آن که سخنان و پیام های خود را از طریق خبرنگاران، در رسانه های همگانی بازتاب دهد، خود مستقلا آن ها را در توییتر منتشر می سازد.

پرزیدنت ترامپ در این کشاکش، شبکه های اجتماعی را به “دیکتاتوری خبری متهم ساخته و پرسیده است چگونه ممکن است که توییتر سخنان فرد ستمگری مانند علی خامنه ای را مسدود نمی کند.

ترامپ نوشت: «این توییت خامنه ای مقررات توییتر را نقض کرده و به ستایش از خشونت پرداخته است». او نوشت: «تروریست ها و دیکتاتورها و جو سازان خارجی اجازه سوء استفاده از این قالب را دارند».

در هفته گذشته و به مناسبت آن چه که “روز جهانی قدس” می نامند و در آن خواستار نابودی اسرائیل می شوند، چندین پیام از قول خامنه ای و دفتر او انتشار یافت که همگی از لزوم خشونت و جنگ علیه اسرائیل، به هدف تأمین خواسته های سازمان های ترور سخن رفته است

یکی از پیام های منتشر شده در توییتر در حساب کاربری خامنه ای، نقل قول از یک سخنرانی وی می باشد که در آن از جمله گفته بود “مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل الله است و فریضه و مطلوب همه مسلمانان است» و او حتی ادعا کرده بود که پیروزی در رسیدن به این هدف حتمی است.

وزیر جدید سیاست های راهبردی در اسرائیل هفته پیش از توییتر خواسته بود به اصول تعیین شده از جانب خود عمل کند و حساب های کاربری خامنه ای را مسدود سازد. ولی توییتر تاکنون پاسخی به این خواسته نداده است.

با این همه امروز اعلام شد که توییتر حساب کاربری حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی را می بندد، زیرا در آن روزنامه نگاران ایرانی برون مرزی را مورد تهدید قرار داده بود. ولی از دیدگاه مخالفان رژیم ایران، این اقدام کافی نیست و باید توییتر به روی همه دست اندرکاران رژیم سرکوبگر ایران بسته شود.

گزارش های بیشتری در این زمینه در بخش خبری امروز به آگاهی شما می رسد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top