news update

حساب کاربری خامنه ای همچنان باز است، ولی توییتر حساب حسام الدین آشنا را بعلت تهدید علیه روزنامه نگاران بست

همانگونه که پیشتر گفته شد، کمپانی توییتر امروز اعلام داشت که حساب کاربری حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی را مسدود ساخت و علت آن را “تهدید جانی علیه خبرنگاران ایرانی برون مرزی تهدید کرد.

حسام الدین آشنا در پیام توییتری خود ادعا کرده بود که این خبرنگاران، گزارش های دروغینی را در رابطه با سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی انتشار داده اند. اما رسانه های حکومت ایران ادعا می کنند که علت این اقدام با پاسخ  حسام‌الدین آشنا به سخنان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، بوده که در آن خواهان پایان بخشیدن به آنچه که “ساختارهای نژادپرستانه و طبقاتی در ایالات متحده” توصیف کرده، شده بود .

حسام‌الدین آشنا، در توئیتی هشدارآمیز در ارتباط با سقوط هواپیمای اکراینی توسط سپاه پاسداران، خطاب به خبرنگاران ایرانی فعال در رسانه‌های خارج از کشور، نوشته بود:  “هشدار! به کارگزاران ایرانی‌تبار رسانه‌های فارسی‌زبان هشدار داده می‌شود از مشارکت در جنگ روانی مربوط به هواپیمای اوکراینی و همکاری با ایران‌ستیزان خودداری کنند.”

رژیم ایران از هنگام سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن همه ۱۷۶ نفر سرنشینان آن، که بیشترین آن ها ایرانی بودند، به شیوه های مختلف روی آورده تا از افشای واقعیات این جنایت دهشتناک جلوگیری کند.

توییت هشدارآمیز مشاور روحانی موجی از اعتراضات را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و او را مجبور کرد که توییت پیشین خود را اصلاح کند و درباره هشدار‌های خود توضیح دهد.

حسام الدین آشنا در توییتر بعدی خود نوشت، “هشدار تهدید نیست!”

همان زمان سازمان گزارشگران بدون مرز توییت‌های هشدار‌آمیز حسام‌الدین آشنا علیه روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را محکوم کرد.

امیر رشیدی، فعال در حوزه آزادی اینترنت، در واکنش به مسدود شدن  حساب کاربری حسام‌الدین آشنا در توییتر، نوشت: «دیر انجام شد. اون شبی که خبرنگاران را تهدید کرد و خیلی‌ها از جمله خود من ریپورتش کردیم باید باهاش برخورد می‌شد. ولی خب بیایید این دعوای توییتر با ترامپ رو به فال نیک بگیریم بلکم توییتر شروع کند تا به قوانین خودش احترام بگذارد».

حسام‌الدین آشنا در زمان جنایات موسوم به “قتل‌های زنجیره‌ای” دگراندیشان در ایران، سمت معاون ویژه وزارت اطلاعات را به عهده داشت.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top