news update

در اسرائیل شمار مبتلایان به طور ناگهانی بالا رفت و بزرگترین دبیرستان پایتخت موقتا بسته شد 

دو روز پس از آن که در اسرائیل محدودیت های اجتماعی کاهش یافت و کسب و کار در ابعاد گسترده از سر گرفته شد، ناگهان شمار مبتلایان به کورونا بالا رفت و همزمان یک بیمار دیگر نیز جان داد. بزرگترین شمار آلودگان به ویروس کورونا در یک دبیرستان تشخیص داده شد که ۶۴ تن از دانش آموزان و ۹ نفر از دبیران به ویروس مبتلا شدند و دبیرستان برای بررسی علت امر بسته شد.  این دبیرستان ۷۰۰ نفر دانش آموز دارد که همه آن ها مورد معاینه قرار گرفتند.

اکنون افراد خانواده دانش آموزان مبتلا نیز مورد مواظبت قرار دارند و همچنین دبستانی که خواهران و برادران آن دانش آموزان در آنجا درس می خوانند به درخواست انجمن والدین بسته شده است.

محدودیت ها در اسرائیل از روز چهارشنبه گذشته در ابعاد زیاد لغو شد و هنوز معلوم نیست که آیا افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، در این امر ریشه داشته و یا اتفاقی بوده است.

دولت هشدار داده که اگر موج دوم بیماری آغاز شود و شمار مبتلایان به طور ناگهانی بالاتر رود، آن گاه اکثر محدودیت ها بازگردانده خواهد شد.

بازگشایی مغازه ها و کسب و کار و همچنین امکان دیدار بین افراد خانواده و گردش در ساحل دریا، امیدهای زیادی به وجود آورده بود که اکنون بعید است که مردم حاضر شوند به محدودیت های پیشین باز گردند.

از آن جا که ویروس کرونا همچنان ناشناخته مانده و کارشناسان نمی دانند که رفتار آن در آینده چه خواهد بود، پیش بینی های دلهره آوری مطرح می شود و از جمله آن که ممکن است ضربه بعدی کورونا بسیار شدیدتر و مرگبار تر باشد.

در شبانه روز گذشته جمعا ۱۰۱ موارد جدید ابتلا به ویروس، در اسرائیل تشخیص داده شده و ۸۵ تن بر بیماران افزوده گردیده و یک نفر نیز فوت کرده است. شمار قربانیان در اسرائیل از هنگام آغاز همه گیری، ۲۸۴ تن گزارش شده است. در شبانه روز اخیر ۱۶ تن بر شفایافتگان افزوده شده و از چهارده هزار نفر فراتر رفته است.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top