news update

کورونا گسترش می یابد، اماکن کسب و کار بسته می شود و شمار بیکاران کشور بالاتر می رود

همراه با گسترش کورونا، بر شمار کارگرانی نیز که محل کار خود را از دست داده اند، افزوده می شود. در همین رابطه، معاون اقتصادی حسن روحانی از بیکاری ۱۵ درصد شاغلان و تولیدکنندگان کشور در اثر کورونا خبر داده و گفت: اگر جلوی بیکاری گرفته نشود آثار ثانویه آن بر اقتصاد کشور نیز افزایش می یابد و کشورا با مشکلات زیادی روبرو خواهد کرد.

محمد نهاوندیان گفت: اگر در سه ماه بتوانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم و حوزه سلامت به ما چراغ سبز نشان دهد آثار زیانبار کرونا بر اقتصاد کشور بسیار کاهش می‌یابد که نمونه آن صنعت گردشگری است که می‌تواند در تابستان، رکود کنونی خود را جبران کند.

آشنایان امور در ایران می گویند  رقم بیکاری در کشور دو تا سه برابر آماری است که حکومت اعلام می کند و معلوم نیست که این رقم را بر چه اساسی محاسبه کرده اند ولی بسیاری از مشاغل آزاد به طور کامل فلج شده است .

محمد نهاوندیان در تایید عدم همکاری بانک های ایران با مردم گفت:  متاسفانه برخی شعب بانک‌ها دستورالعمل تنفس برای اقساط تسهیلات را رعایت نکرده‌اند که از امروز (سه شنبه ) بانک مرکزی شماره تلفنی را برای اعلام گزارش‌های مردمی در این زمینه اعلام می‌کند که با متخلفان به‌سرعت برخورد می‌کنیم.

وی ادعا کرد: پس از دستورالعمل تعویق اقساط تسهیلات بانکی در مرحله دوم بسته حمایتی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را که برابر ۳ درصد تولید ناخالص ملی کشور است برای حمایت از اقتصاد کشور تصویب کردیم.

نهاوندیان گفت: بنگاه‌های آسیب‌پذیر از کرونا نگران تسهیلات قبلی خود نیز نباشند و کارکنان خود را حفظ کنند.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه‌ و بودجه نیز از افزودن ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در پرداختی فروردین‌ ماه سال ۹۹ خبر داده و گفت: یک کمیته مشخص برای رسیدگی به امور درمانی بازنشستگان تشکیل‌شده و بازنشستگان می‌توانند طی روزهای آتی موارد و مشکلات مربوطه را به نمایندگان خود در تشکل‌های بازنشستگی انتقال دهند. نظر دولت این است که تمامی امکانات رفاهی موجود بایستی به‌صورت عادلانه در اختیار شاغلان و بازنشستگان قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز از افزایش تبادل کالا در داخل کشور خبر داده و گفت: هشت روز نخست امسال ۱۱۲ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی جابجا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد سه برابری نشان می‌دهد.

غلامعباس بهرامی نیا افزود: این میزان کالا شامل سویا، گندم، جو، ذرت، خوراک دام و کود شیمیایی است.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top