news update

هشدار جهانگیری: اگر سرعت شیوع کورونا متوقف نشود، دولت محدودیت های بیشتری علیه مردم برقرار خواهد کرد

در حالی که کارشناسان امور مرتبا از روحانی انتقاد می کنند که می ترسد به اقدامات قاطعانه برای کاهش شتاب همه گیری کورونا به عمل نمی آورد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، گفت که اگر نیاز باشد دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا “محدودیت “های بیشتری را برای زندگی روزانه مردم تعیین خواهد کرد .

علی ربیعی، سخنگوی دولت، نیز اعلام کرد که «ما مدام در حال بررسی هستیم هر جا نیاز به سخت گیری بیشتر باشد اعمال خواهیم کرد».

کورونا بیش از ۷۰ نفر از کادر درمان  پزشکی را به کام خود فرو برده است و جامعه پزشکی ایران در این مبارزه بهترین کادرهای خود را ازدست داده است.پزشکان ایرانی با کمترین امکانات درمانی و پزشکی و بدون حمایت حکومت ایران در کنار مردم جان فدایی می کنند.

دکتر نیلوفر اسماعیل‌بیگی پزشک عمومی اورژانس بیمارستان محب کوثر تهران و دکتر حمیدرضا مهینی، پزشک شهرستان پاکدشت نیز در بین این قربانیان دیده می شوند که به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند.

در شبکه های اجتماعی در قدردانی از پزشکان کادر درمانی، این نگاهبانان سلامت و شفا نوشته اند: فرصتی نبود که صدای تقدیر و تشکر جامعه مدنی به گوش زنده یاد دکتر نیلوفر اسماعی‌بیگی برسانیم ، حداقل صدای‌مان را به گوش همکاران در قید حیات ایشان برسانیم. به سهم خودم از دور دست تک تک اعضای جامعه پزشکی ایران را می‌بوسیم و با تمام جان و دل از همه‌شان سپاسگزاری می‌کنم.

در ادامه این گزارش آمده است که ۵ عضو از یک خانواده بوشهری که پدر و مادر خود را نیز بر اثر ابتلا به کرونا از دست‌ داده‌اند به این ویروس مبتلا شوند.

در ادامه شیوع کورونا در زندان های ایران و ندادن مرخصی به زندانیان از سوی قوه قضائیه،موج اعتراض زندانیان به زندان سپیدار اهواز رسید که پیشتر ابتلای چند نفر به کرونا در زندان‌های خوزستان گزارش شده بود.

پس از زندان‌ پارسیلون خرم‌آباد و زندان الیگودرز در استان لرستان، زندان تبریز در آذربایجان‌شرقی، زندان سقز در استان کردستان، زندان الوند همدان، زندان عادل‌آباد شیراز، اعتراض زندانیان در زندان سپیدار اهواز این هفتمین شورش زندانیان در دوازده روز گذشته است

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top