news update

سخنگوی دولت: اگر در نتیجه کورونا و تحریم اقتصادی آمریکا، اقتصاد ایران فروپاشد، درمان پذیر نیست

علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی ‌ هشدار داد: با توجه به هم‌زمانی بحران کورونا با تحریم‌های بین‌المللی، اگر اقتصاد رژیم در تحریم زمین بخورد بلند شدنش سخت خواهد بود. مفهوم سخنان ربیعی آن است که اگر اقتصاد رژیم فرو پاشد، برپایی دوباره آن بسیار دشوار و شاید محال خواهد بود.

ربیعی در توضیح دیدگاه خود افزود: «ما در حالی وارد سال ۹۹ شدیم که سال سختی را در کنار هم پشت سر بگذرانیم. چالش‌های بزرگ و تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا  اقتصاد ایران را تهدید می کند.

ربیعی سیاست حکومت در مقابله با بحران کرونا را “دوگانه” خواند و گفت اگر لازم باشد دولت “سخت‌گیری‌های بیشتری” اعمال خواهد کرد

وی نگفت که منظورش از دوگانگی در حکومت چیست؟

هم چنین سخنگوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که  ایران تا “اوایل تابستان” درگیر کرونا است که در صورت مداخله نکردن دولت و ایجاد نکردن محدودیت‌ها ۳۳ هزار نفر و در صورت مداخله محدود ۱۱ هزار نفر کشته‌ می‌شوند.

دولت ایران طرح‌های مطرح شده توسط کارشناسان از جمله تعطیلی ادارات دولتی و ممنوعیت سفر را اجرا نکرده است.

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهوری را متهم کرده است که به خاطر “توهم توطئه” مانع از ادامه “تعطیلی ادارات”و کنترل شیوع مجدد کرونا شده است.

مرکز مطالعات دانشگاه شریف نیز پیشتر درباره ویروس کرونا هشدار داده و گفته بود اگر مردم همکاری نکنند و ویروس کرونا کنترل نشود، احتمالا ۳.۵ میلیون ایرانی جان خود را از دست خواهند داد.

در شرایطی که دولت ادعا میکند که خزانه اش برای کمک به مردم تهی گشته ،رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور نیز از کمک ۸۰ میلیارد تومانی برای مقابله با کورونا خبر داده و گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان از کمک‌های خیرین حقیقی و حقوقی عضو مجمع خیرین کشور در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با بیماری کرونا هزینه شده است.

حبیب‌الله بوربور افزود: اعضای مجمع خیرین کشور اقدامات مفید و موثری انجام داده‌اند که با بستن تفاهم‌نامه‌ها با نهادها، ستادها و اتحادیه‌ها برای استفاده و متشکل کردن ظرفیت‌های داوطلبانه و مردمی و راه‌اندازی کارگاه‌ها و تهیه مواد اولیه، آماده  کمک به مردم برای مقابله با کورونا می باشد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top