news update

ستاد مقابله با کورونا می کوشد از انتشار اخبار واقعی در شبکه های اجتماعی در مورد کورونا جلوگیری کند 

برای کنترل کردن گزارش هایی که در شبکه های اجتماعی در مورد ابعاد شیوع کورونا در ایران منتشر می شود، و ادامه پنهانکاری در این زمینه، ستاد مقابله با کورونا برای جلوگیری از همه گیری کورونا دستور داده که از انتشار نشریات چاپی تا پایان محدودیت‌های مربوط به کرونا به صورت کاغذی جلوگیری کرد و اعلام داشت که “انتشار نسخه الکترونیکی، گزینه مورد نظر تعدادی از مدیران مسئول تا گذر از این مقطع باشد.”

در گزارش این ستاد امده است که  انتشار مطبوعات و نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از افراد از خبرنگاران تا صنعت چاپ و توزیع است و این امر ممکن است به شیوع بیشتر بیماری بینجامد، بنابراین نسخه کاغذی نشریات تا پایان این طرح چاپ نخواهد شد.

پیشتر، روزنامه‌های دولتی در ایران از پنجم فروردین و پایان دور اول تعطیلات نوروزی منتشر می‌شدند. وروزنامه‌های غیردولتی هم معمولا از ۱۴ فروردین کارشان را آغاز می کردند.

گفتنی است،  در رسانه های اجتماعی  پیش از آغاز تعطیلات نوروزی همچنین اخباری درباره اخراج تعدادی از کارکنان روزنامه‌های خصوصی از جمله اعتماد منتشر شده بود.

مردم برای حمایت از سلامت خود منتظر حکومت ننشسته و خود اقدام به بستن جاده ها کرده اند

در حالی‌ که رژیم  ایران از اقدام‌های سخت‌گیرانه منع تردد در قالب طرح “فاصله‌گذاری اجتماعی” فقط بر روی کاغذ و رسانه های جمعی خود  خبر می‌دهد؛ کاربران رسانه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کرده اند که حاکی از اقدام خودجوش مردم در بستن برخی جاده‌ها برای جلوگیری از سفر افراد غیربومی است.

در این گزارش  ویدیویی که از منطقه سیستان و بلوچستان  است نشان می‌دهد که تعدادی از زنان بلوچ روستای گهردو در شهرستان میناب استان هرمزگان برای قرنطینه کامل این روستا اقدام به جلوگیری از ورود خودروها به آن می‌کنند.

در این گزارش تصویر ی یک زن بلوچ خطاب به نیروهای انتظامی در بی تفاوتی از ورود بیماران  کورونایی به شهر شان گفت:: «شما مردان بروید و چادر بر سر کنید، در خانه بنشینید تا ما زن‌ها راه ورودی را ببندیم».

در همین رابطه ‌ رییس پلیس راه حکومت ،‌ ادعا کرده بود : نیروهای انتظامی بیشترین کنترل خود را بر ورودی شهرها متمرکز کرده‌اند و  از ورود افراد غیربومی جلوگیری می کنند. وی در ادامه ادعای خود گفت: در پی اجرای طرح جدید دولت میزان تردد در جاده‌ها تنها “۲۷ درصد” نسبت به روزهای قبل آن کاهش داشته است.

همزمان فرمانده پلیس راه شرق استان تهران نیز در این باره به مردم هشدار داده و گفته:  فکر سیزده بدر رفتن را از سرتان بیرون کنید!

وی توصیه می‌کنیم مردم شهر‌های شرق استان تهران برای روز ۱۳ فروردین برنامه‌ای برای خروج از منزل و شهر نداشته باشند.در صورت مشاهده با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو مواجه خواهند شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top