news update

در حملات هوایی ارتش ترکیه در ناحیه ادلب سوریه، شمار نامعلومی از افراد سپاه قدس و یک طلبه کشته شدند

ارتش ترکیه پس از کشته شدن دست‌کم ۳۳ نظامی این کشور توسط «نیروهای رژیم سوریه» در شمال غربی این کشور، این حمله هوایی را عملیاتی کرد

در واکنش به خبر کشته شدن یک طلبه ایرانی در نبردهای روزهای اخیر در ناحیه ادلب در سوریه، خبرگزاری العربیه وابسته به دولت عربستان سعودی نوشت: ایا این طلبه سپاه قدس  برای جنگ به سوریه امده بود ؟ یا موعظه دینی ؟ هلاکت این طلبه در جریان بمباران هوایی سنگین ارتش ترکیه علیه نیروهای ایرانی و سوری در ناحیه ادلب بود که در جریان آن بیش از دویست نفر از سربازان سوری کشته شدند که احتمال شماری از آنان از افراد سپاه قدس بوده اند.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی نوشته بود: علی زنجانی طلبه ایرانی مدافع حرم در حملات هوایی به مواضع نیروهای مقاومت در استان ادلب سوریه کشته شد.

منابع خبری ایرانی هیچ اطلاعاتی درباره این طلبه و اینکه جزو چه تشکیلاتی بوده ارایه نکرده‌اند؛ برخی از سایت‌های ایرانی حتی از ذکر اینکه این طلبه در حمله هوایی ترکیه کشته شده خودداری کرده‌اند.

ارتش ترکیه پس از کشته شدن دست‌کم ۳۳ نظامی این کشور توسط «نیروهای رژیم سوریه» در شمال غربی این کشور، این حمله هوایی را عملیاتی کرد.

العربیه نوشته که بر اساس این گزارش مشخص می‌شود که این روحانی جوان برای وعظ و یا برپایی مراسم مذهبی به سوریه اعزام نشده بود بلکه او که دارای دو فرزند است برای شرکت در جنگ داخلی سوریه آمده بود؛ هیچ اشاره‌ای هم به حوزه‌ای که در آن درس می‌خوانده نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است:حکومت ایران می‌گوید که نیروهایش در سوریه تنها برای مشورت‌دهی به ارتش رژیم اسد در سوریه حضور دارند اما بر خلاف این مدعا نه تنها نیروهای ایرانی در این کشور حضور نظامی عملیاتی دارند، بلکه سپاه پاسداران همچنین شبه‌نظامیان فرقه‌گرا را از افغانستان، پاکستان، عراق و لبنان به سوریه آورد و ضمن مسلح کردن این گروه‌ها آنها را مستقیما درگیر جنگ داخلی سوریه کرد.

قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران مهندس اصلی دخالت نظامی جمهوری اسلامی در منطقه بود.

پس از کشته شدن نظامیان ترکیه، رئیس جمهور این کشور نشستی با حضور مقام‌های ارشد امنیتی برگزار کرد.ارتش ترکیه بعد از این جلسه، حمله به مواضع سوریه را شروع کرد.

بر اساس گزارش مشرق‌نیوز، تعدادی از اعضای حزب‌الله لبنان در حمله هوایی غافلگیرانه ارتش ترکیه در استان ادلب کشته شدند.

منابع خبری گزارش می‌دهند به احتمال زیاد ارتش ترکیه در ادامه حملات روزهای اخیر به مواضع ارتش سوریه در ادلب، یک مرکز تجمع نیروهای مقاومت را هدف قرار داده است.

تاکنون، کشته شدن سه تن و مجروحیت ۱۰ عضو دیگر تایید شده است. برخی آمار تایید نشده هم از کشته شدن ۱۰ تن در این حمله خبر می‌دهد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top