news update

در واکنش به طرح صلح پرزیدنت ترامپ، در نواحی فلسطینی نشین تظاهراتی روی داد که ممکن است گسترش یابد

در واکنش به سه فروند راکت که از نوار غزه به سوی شهرک ها و آبادی های اسرائیلی در داخل کشور پرتاب گردید، نیروی هوایی اسرائیل چند هدف نظامی متعلق به حماس و دیگر سازمان‌های ترور فلسطینی را در بخش جنوبی نوار غزه مورد حمله قرار داد.

دو راکت که از غزه پرتاب شده بود، توسط سامانه ضد موشکی موسوم به گنبد آهنین شکار شد و در هوا نابود گردید و موشک سوم که تشخیص داده شده بود در زمین باز سقوط خواهد کرد، آسیبی وارد نیاورد.

با این همه، با به صدا درآمدن آژیر خطر در یکی از آبادی های پیرامونی غزه، کودکی از دست مادرش به زمین افتاد و به طور متوسط زخمی شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در برابر هرگونه تعرض علیه شهروندان از داخل نوار غزه، واکنش نظامی نشان خواهد داد.

اسرائیل روشن ساخته که گروه حماس را مسئول این گونه عملیات تعرضی می داند و این در حالی که در داخل غزه گروه‌های تروریستی دیگری نیز فعال هستند که مهمترین آنها جهاد اسلامی آزادی فلسطین است که مستقیماً از حکومت اسلامی ایران دستور می‌گیرد.

یکی از مواضعی که سپیده دم امروز در عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه نابود گردید، کارگاه تولید سلاح های جنگی بود.

انتظار می رود که امروز (آدینه) اغتشاشات بیشتری در خط نوار مرزی غزه با اسرائیل رخ دهد.

گروه های تروریستی در غزه اکنون بیش از یک سال و نیم است که هر روز آدینه در خط نوار مرزی به عملیات آشوبگری دست میزنند.

ولی از آنجا که پرزیدنت ترامپ سه شنبه گذشته برنامه صلح خود را رونمایی کرد و گروه های فلسطینی تهدید کردند که به شدت با آن مخالفت خواهند ورزید، انتظار می رود که دامنه اغتشاش شد در خط مرزی بیشتر از هفته‌های پیش باشد.

همچنین این احتمال مطرح است که در صحن مسجد الاقصی در شرق اورشلیم در پایان نماز جمعه تظاهراتی رخ دهد که ممکن است به آشوب بکشد.

نیروهای انتظامی اسرائیل اعلام کردند که برای رویارویی با هر گونه وضعی آمادگی کامل دارند.

همچنین احتمال می رود که در شهرهای فلسطینی نشین در کرانه باختری، امروز تظاهرات گسترده ای در اعتراض به برنامه صلح پرزیدنت ترامپ رخ دهد.

محمود عباس گفته است که فلسطینیان از عملیات مسلحانه علیه اسرائیل خودداری ورزند. ولی به آنها اجازه داده شده با سربازان اسرائیلی به طور مستقیم درگیر شوند.

وزیر دفاع اسرائیل نفتالی بنت به نیروهای ارتش و انتظامی گفته است که در رویارویی با معترضین فلسطینی از یک سو با شکیبایی، و از سوی دیگر با قاطعیت رفتار کنند.

احتمال می‌رود که در روزهای آینده نیز اغتشاشات در اعتراض به برنامه صلح رزیدنت ترامپ ادامه یابد و حتی بیشتر شود. ولی برخی آگاهان امور در اسرائیل این احتمال را مطرح می سازد که از دامنه اعتراضات کاسته شود. آن ها می گویند که در مجموع در روزهایی که از رونمایی طرح صلح می گذرد، تظاهرات خشونت بار فلسطینی بسیار کمتر از آن است که پیشتر ارزیابی می شده بود.

نوشته در واکنش به طرح صلح پرزیدنت ترامپ، در نواحی فلسطینی نشین تظاهراتی روی داد که ممکن است گسترش یابد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top