news update

روحانی: عدم موفقیت Biden در احترام گذاشتن خیانت JCPOA به رای دهندگان ایالات متحده

حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ، به همتای آمریکایی خود یادآوری کرد که هرگونه تعلل در اجرای توافق هسته ای 2015 ، خیانت در وعده های انتخاباتی آمریکا را نشان می دهد ، زیرا بایدن بارها پیش از این برای لغو برجام چکش زده بود.
روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت ، اگرچه رئیس جمهور آمریكا جو بایدن در كارزار انتخاباتی خود مرتكب انتقاد شدید از دونالد ترامپ را به خاطر اشتباه در خارج كردن واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترك اعلام كرد و اعتراف كرد كه تحریم های ایران بی فایده است ، جدید دولت آمریكا سیاست جنایات و تروریسم اقتصادی ترامپ علیه ایران را حفظ كرده است.

رئیس جمهور ایران افزود: اگر بایدن در اجرای برجام به تعویق بیفتد ، حتی به میزان کمی ، به آرا people مردم آمریکا خیانت می کند.

روحانی با تأکید بر تلاش های بی دریغ دولت خود برای حل مشکلات تحت جنگ اقتصادی و مشکلات مربوط به ویروس کرونا ، گفت که هیئت دولت در سه سال و نیم گذشته تمام تلاش خود را برای اجرای برجام و لغو تحریم ها انجام داده است.

مردم ایران باید بدانند که اگر جنگ اقتصادی علیه این کشور توسط ترامپ آغاز نشده بود و همه گیری ویروس کرونا آغاز نشده بود ، نرخ رشد اقتصادی ایران بدون درآمد نفتی 4.1 درصد بود ، نرخ تورم 11.5 بود روحانی اظهار داشت:٪ ، نرخ رشد سرمایه گذاری به 4.7٪ رسیده است و تولید ناخالص داخلی نیز 22٪ بیشتر از میزان فعلی است.

وی همچنین تکرار کرد که ایران هرگز به دنبال سلاح های کشتار جمعی نبوده و فعالیت های هسته ای آن کاملاً مسالمت آمیز است. “اتهامات (پیگیری هسته ای) علیه ایران بی اساس و غیر معقول است و برجام سندی است که گواهی می دهد ایران دنبال سلاح هسته ای نیست.”

ایالات متحده در سال 2018 برجام را ترک کرد و تحریم های اقتصادی را که این توافق نامه لغو کرده بود دوباره برقرار کرد. تهران با اقدامات هسته ای قابل جبران تلافی کرد که طبق بند 36 JCPOA مجاز به انجام آن است.

ایران و طرفهای برجام JCPOA مذاکرات خود را برای احیای توافق نامه از 6 آوریل در وین آغاز کردند. این مذاکرات پتانسیل احیای توافق هسته ای و بازگشت احتمالاً ایالات متحده به آن را بررسی می کند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top