news update

“اپیک ایران” 5000 سال آثار هنری را در V&A لندن به نمایش می گذارد

از مجسمه های باستانی گرفته تا عکس های معاصر ، اشیایی که 5000 سال هنر ، فرهنگ و طراحی ایرانی را در برگرفته اند ، این هفته در موزه ویکتوریا و آلبرت (V&A) لندن در اولین نمایشگاه بزرگ از 90 سال گذشته در انگلیس به نمایش در می آیند.

این موزه گفت: “ایران حماسی” که روز شنبه برای عموم باز می شود ، بیش از 300 مورد از ایران باستان ، اسلامی و معاصر شامل دست نوشته ها ، سرامیک ها ، فرش ها ، منسوجات و همچنین عکس را به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه از 10 بخش تشکیل شده است ، از جمله “امپراتوری پارسی” ، دوره هخامنشی ، “تغییر ایمان” ، که بر نقش اسلام در فرهنگ ایران و “تعالی ادبی” با شعر فارسی تمرکز دارد.

یک کارمند V&A به همه اسبهای سفید نگاه می کند ، یک انیمیشن ویدئویی با دست کشیده شده توسط آویش خراب زاده ، که در Epic Iran به نمایش گذاشته شده است ، نمایشگاهی که به زودی در V&A در لندن ، انگلیس ، 25 مه 2021 افتتاح می شود. REUTERS / Peter Nicholls
یک کارمند V&A در حال مشاهده ماکت کامل کاشی های اصفهان است که در Epic Iran به نمایش گذاشته شده است ، نمایشگاهی که به زودی در V&A در لندن ، انگلیس ، 25 مه 2021 افتتاح می شود. REUTERS / Peter Nicholls
یک کارمند V&A به پروژه گنبد و نقاشی های مثلثی نگاه می کند که فضای داخلی کاشی کاری شده گنبدهای مسجدی در اصفهان را بازسازی می کند و در Epic Iran به نمایش گذاشته شده است ، نمایشگاه به زودی در V&A در لندن ، انگلیس ، 25 مه 2021 افتتاح می شود. REUTERS / Peter Nicholls

1/8
یک کارمند V&A در حال مشاهده ماکت کامل کاشی های اصفهان است که در Epic Iran به نمایش گذاشته شده است ، نمایشگاهی که به زودی در V&A در لندن ، انگلیس ، 25 مه 2021 افتتاح می شود. REUTERS / Peter Nicholls

جان کورتیس ، یکی از کیوریتورها به رویترز گفت: “اخیراً مردم تشخیص دادند که ایران از این سنت شگفت انگیز و غنی هنری برخوردار است ، میراث فرهنگی شگفت انگیز که سالهای بسیار بسیار زیادی را پشت سر می گذارد.”

مصنوعات به نمایش درآمده ، یا به مرور زمان توسط موزه جمع آوری شده و یا به صورت امانت ، شامل آثار باستانی مانند استوانه کوروش و شیر رایتون و همچنین موارد معاصر تر مانند عکس شیرین علی آبادی از یک زن در حال دمیدن حباب است.

کورتیس با اشاره به بیماری همه گیر COVID-19 و تحمیل مجدد ایران پس از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، گفت: “بدیهی است که گردهمایی یک نمایشگاه زمان بسیار دشواری بوده است … آوردن اشیا از ایران امکان پذیر نبوده است.” از توافق هسته ای 2015 در سال 2018 خارج شد.

“ما مجبور شده ایم اشیا را از مکان های دیگر تهیه کنیم و فکر می کنم در انجام این کار بسیار موفق بوده ایم … آنچه در اینجا می بینید تصویری گرد از تمدن های بزرگ ایران به همه می دهد.”

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top