news update

خیابان های سانفرانسیسکو بدون اتومبیل: بحث و گفتگو در مورد ساکنان در مورد بازگشایی

در هنگام شیوع بیماری سان فرانسیسکو ، دوستدار محیط زیست ، کیلومترها خیابان را به روی اتومبیل بسته بود تا افراد بتوانند با خیال راحت ورزش و معاشرت کنند.

از نظر ونسا گرگسون ، بزرگراه چهار لاین که با ساحل در امتداد اقیانوس آرام سانفرانسیسکو همسایه است ، هم اکنون یک پناهگاه بدون خودرو است که در آن او می تواند با خوشحالی دوچرخه خود را سوار شود و از آرامش لذت ببرد.

“شما ساحل را می شنوید. شما موج ها را می شنوید. ” “شما احساس می کنید در طبیعت هستید و در سانفرانسیسکو هستید.”

مانند شهرهایی از پاریس تا نیویورک که هنگام برخورد ویروس کرونا ، جاده ها را به روی رانندگان بستند ، سانفرانسیسکو که دوستدار محیط زیست است کیلومترها خیابان را به روی اتومبیل بسته است تا افراد بتوانند با خیال راحت ورزش کنند و معاشرت کنند.

اکنون ، طرفداران پیاده می خواهند برخی از برجسته ترین خیابان های سانفرانسیسکو را مانند جاده اصلی به پارک گلدن گیت ، ممنوع نگه دارند. دیگران عقب می روند و می گویند برای کار باید با ماشین رانندگی کنند ، بچه ها را رها می کنند و رفت و آمد می کنند.

عکس هایی که باید مشاهده کنید – مه 2021
دل ریو ، تگزاس – 19 مه: مادر ونزوئلائی مرینف پسرش مائوریسیو 4 ساله را می بوسد ، زیرا آنها منتظر بازداشت مرزبانی ایالات متحده در 19 مه 2021 در دل ریو ، تگزاس هستند. آنها دقایقی زودتر از مکزیک از ریو گراند عبور کرده بودند تا در ایالات متحده درخواست پناهندگی سیاسی کنند. (عکس از جان مور / گتی ایماژ)
مشاهده همه 66 عکس

این بحث با تجمعات دوئل و بحث های جدی درباره ایمنی و تغییرات آب و هوایی در این شهر پر ازدحام مشخص شده است. در شبکه های اجتماعی ، مشتریان تهدید کردند که نانوایی که صاحب آن از بازگشایی گذرگاه اصلی اقیانوس معروف به بزرگراه بزرگ برای اتومبیل پشتیبانی می کند را تحریم می کنند. دیگران به دفاع از او آمدند.

شمان والتون ، رئیس هیئت نظارت بر سانفرانسیسکو ، بخاطر تشبیه بسته شدن جان اف کندی درایو در پارک گلدن گیت به جیم کرو جنوبی ، مورد تمسخر قرار گرفت ، از جمله توسط هموطنان آفریقایی تبار آمریکایی که اتهامات وی را در زمینه جداسازی احمقانه می دانند. والتون می گوید او نگران است که بستن خیابان و پارکینگ رایگان آن بر خانواده های کم درآمد تأثیر بگذارد که نمی توانند به راحتی دوچرخه سواری کنند یا به پارک ترانزیت کنند.

برای تیم بویل که در نزدیکی بزرگراه چهار خط ساحل زندگی می کند ، زندگی چیزی جز آرام نبوده است. کامیون های حمل و نقل عظیم ، باندهای موتورسیکلت و رانندگان بی تاب که قادر به استفاده از جاده اصلی نیستند ، اکنون در محله خواب آلوده او سرک می کشند.

بویل که پسرش فلج مغزی دارد ، می گوید بیرون آوردن ون مجهز به ویلچر آنها به یک کابوس تبدیل شده است. وی گفت: “اساساً من در هر روز ترافیک را متوقف می کنم ، از هر طرف چهار تا 10 اتومبیل پشتیبان تهیه می شود تا بتوانم اتومبیل خود را به داخل مسیر خود بکشم.”

مقامات سانفرانسیسکو پس از اعلام وضعیت اضطراری شهردار در آوریل 2020 شروع به تبدیل خیابان ها به تفرجگاه های مناسب برای عابران پیاده کردند. مسئولان بیش از 45 مایل (72 کیلومتر) راهروهای محله را بسته اند و در حال مطالعه هستند که کدام یک می توانند دائمی باشند.

آنها همچنین بخشی از 1.5 مایل (2.4 کیلومتر) JFK درایو ، بزرگراه اصلی از طریق پارک گلدن گیت را که بیش از 24 میلیون بازدید کننده در سال را مشاهده می کند ، و یک مسافت 2 مایل (3.2 کیلومتر) از Great را پلمپ کردند. بزرگراه – که اکنون توسط برخی دیگر به Great Walkway تغییر نام داده شده است – که بیش از 18000 وسیله نقلیه در روز قبل از همه گیری حمل می کرد.

قرار است خیابان های سانفرانسیسکو 120 روز پس از لغو اعلامیه اضطراری COVID-19 ، که ممکن است ماه آینده اعلام شود ، شهردار لندن نژاد بازگشایی شود. آژانس های مختلف قبل از تصمیم گیری در مورد بازگشایی کامل بزرگراه بزرگ و JFK Drive ، باز کردن آنها تا حدی یا بسته نگه داشتن آنها برای وسایل نقلیه ، در حال بحث عمومی هستند. تامارا آپارتون ، سخنگوی پارک های شهر گفت ، هیئت نظارت آخرین حرف را خواهد زد.

سیاتل و نیویورک نیز از جمله شهرهای ایالات متحده هستند که به دنبال دائمی ساختن خیابان های موقت بدون خودرو هستند. در اروپا ، آن هیدالگو ، شهردار پاریس اعلام کرد که برنامه هایی برای ممنوعیت عبور و مرور بیشتر وسایل نقلیه در مرکز شهر ، به استثنای حمل و نقل عمومی ، کامیون های حمل و نقل و ساکنان.

مدافعان عابر پیاده می گویند گزینه هایی برای اطمینان از اینكه افرادی كه نمی توانند به راحتی دوچرخه سواری یا پیاده روی كنند می توانند از پارک گلدن گیت بازدید كنند ، از جمله سایت های اختصاصی و برنامه های ویژه برای خانواده های كم درآمد. آنها همچنین اقدامات به اصطلاح آرامش خیابانی را برای کند کردن ترافیک و بهبود ایمنی در جاده های محله آسیب دیده می خواهند.

سان فرانسیسکو با ریختن زیرساخت های اتومبیل برای فضاهای سبز بیگانه نیست. رهبران پس از آسیب دیدن آزادراه Embarcadero که در زلزله 1989 لوما پریتا آسیب دیده بود ، جایگزینی نکردند و بلوار را جایگزین آن کردند که اکنون به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری شناخته می شود.

کانی چان ، سرپرستی که منطقه وی تحت تأثیر مسدود شدن ساحل و پارک گلدن گیت قرار دارد ، گفت: با وجود بحث آزمایشی ، اکثر مردم احتمالاً در وسط ساکت هستند و خواهان فضای باز و هم راه های حمل و نقل روشن هستند. وی گفت: “آنها فقط می خواهند بتوانند به جایی كه لازم است بروند و در ترافیك گیر نیفتند.”

کاتارین لوسک ، مدیر مشترک ابتکار دانشگاه بوستون در شهرها ، گفت بیش از 90 درصد از 130 شهردار ایالات متحده در 38 ایالت که تابستان گذشته مورد بررسی قرار گرفتند ، گزارش دادند که با استفاده از پارکینگ ها یا بستن خیابان ها فضای بیشتری را برای صرف غذا در فضای باز ایجاد کرده اند. تقریباً نیمی از برخی خیابانها را به دلیل ترافیک بسته کرده است. بخش کوچکتر خیابانها را کاملاً به خودرو متوقف می کند. در حالی که فقط 6٪ گفتند که قصد دارند این تغییرات را دائمی کنند ، لوسک تعجب می کند که آیا ممکن است با افزایش تقاضا تغییر کند.

در روزهای هفته آفتابی اخیر ، چند ده نفر که توسط واک سانفرانسیسکو سازماندهی شده بودند ، سالگرد یک سال بستن خیابان در پارک گلدن گیت را تست کردند. چارلز اوپنهایمر گفت دخترش اولیویا ، 11 ساله ، زمانی از سوار شدن در سومین پارک شهر پر بازدید در ایالات متحده ترس داشت.

وی گفت: “ماشین هایی با پارک دوتایی و رانندگان خشمگین در پارک وجود دارند که به بچه ها بوق می زنند و حالا که تعطیل شده خیلی بهتر شده است.”

در نزدیکی انتهای غربی پارک گلدن گیت ، بیش از 100 نفر در اوایل این ماه قبل از محاصره در بزرگراه جمع شدند و تابلوهایی را برای بازگشایی جاده تکان دادند. رانندگان عبوری که به عنوان یک نوازنده پشتیبانی می شوند ، آهنگ ها را بر روی تلفن صوتی صورتی روشن پخش می کنند.

این بزرگراه از هر طرف دو خط عبور می کند ، در یک طرف ساحل ماسه ای و اقیانوس آرام و در طرف دیگر یک مسیر محافظت شده از عابر پیاده وجود دارد. یک خیابان موازی با دو خط دارای خانه هایی در یک طرف است که دارای پلاکاردهایی با عنوان “باز کردن بزرگراه بزرگ” است.

از زمانی که خیابانهای همسایه جذب ترافیک آوارگان را آغاز کردند ، جودی گورسکی تصادفات زیادی را ثبت کرده است. بخارات اتومبیل ، سرعت ، سر و صدا و نزدیک به لاشه باعث می شود که او در خانه چهار دهه خود گیر کند ، جایی که او می گوید “ترافیک تمام شب ادامه دارد.”

برای عکاس استیو رودز ، که پس از بازدید از موزه دی یانگ در پارک گلدن گیت ، یک روز اخیر در امتداد بزرگراه Greater تقریبا خالی قدم زد ، داشتن فضای جابجایی آزاد کننده است.

وی گفت: تقاطع ها با ماشین ها فقط یک کابوس است. “باید خیابان های بیشتری بسته شود و این اتفاق باید رخ دهد ، زیرا مردم مجبور خواهند شد کمتر به اتومبیل اعتماد کنند.”

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top