news update

بررسی واقعیت AP: خانه GOP درواقع بایدن را مقصر قیمت گاز می داند

رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان کوین مک کارتی و دیگر اعضای حزب وی به دروغ رئیس جمهور جو بایدن را برای افزایش هزینه های بنزین و الوار قبل از آخر هفته روز یادبود مقصر می دانند.

کوین مک کارتی ، رهبر جمهوری خواه مجلس ، و اعضای دیگر حزب وی ، که به آخر هفته سفر به یادبود روز می رود ، دروغ رئیس جمهور جو بایدن را مسئول افزایش هزینه های بنزین و الوار می دانند.

در هفته های اخیر قیمت گاز افزایش یافته است زیرا یک خط لوله اصلی مجبور شد پس از حمله سایبری بسته شود. و کمبود چوب – که در زمان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق وجود داشت – با رونق مسکن غیر منتظره بدتر شد.

کمبودها در بهار امسال اقتصاد را نابسامان کرده است ، اما اکثر اقتصاددانان عمده این مشکلات را به مشکلات راه اندازی مجدد اقتصاد ایالات متحده و جهانی نسبت می دهند.

نگاهی به ادعاها و واقعیت: MCCARTHY: ”با وجود پایین آمدن قیمت بنزین در سال گذشته در این زمان ، متوسط ​​قیمت یک گالن گاز در حال حاضر 3.10 دلار خیره کننده است. این بالاترین میزان از سال 2014 بوده است ، آخرین باری که جو بایدن در کاخ سفید بود. ” – ارسال وبلاگ در روز دوشنبه.

REPUBLICANS در کمیته بودجه HOUSE: “سیاست های بایدن منجر به بالاترین قیمت گاز در شش سال گذشته شده است.” – سه شنبه توییت کنید.

واقعیت ها: سیاست های بایدن در پشت افزایش قیمت نیست. قیمت بنزین به دلیل برگشت سریع تقاضا برای بازگشت و به دلیل مشکلات طولانی ناشی از خاموش شدن اجباری اوایل این ماه خط لوله استعماری ، که 45 درصد سوخت مصرفی در ساحل شرقی را تأمین می کند ، افزایش یافته است.

مقایسه مک کارتی با یک سال پیش نیز گمراه کننده است. همانطور که ترامپ اغلب ادعا می کند ، قیمت بنزین در آن زمان به دلیل دولت ترامپ کاهش نیافته است. آنها به دلیل ویروس کرونا ویران شدند که مردم را مجبور به ترک ادارات ، مدارس ، سفرهای کاری و تعطیلات خود کردند. با توجه به اتصال به تعطیلی همه گیر ، قیمت گاز ایالات متحده در آوریل 2020 در کمترین حد خود قرار داشت ، زمانی که مردم بیشتر در خانه بودند اما طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، از آن زمان بیشتر افزایش یافته است ، حتی زمانی که ترامپ هنوز در کار بود.

در هفته های اخیر ، بزرگترین عامل حمله سایبری به خط لوله استعماری بوده است. حتی اگر نزدیک به دو هفته است که به فعالیت خود ادامه داده است ، بسیاری از ایالات ، عمدتا در جنوب ، هنوز به طور کامل بهبود نیافته اند.

طبق GasBuddy.com ، که قیمت بنزین را در سراسر کشور ردیابی می کند ، تقریباً یک چهارم پمپ بنزین ها در کارولینای شمالی و جنوبی و جورجیا فاقد بنزین هستند. در فلوریدا ، 9٪ ایستگاه ها تمام شده و در تنسی ، 14٪ است. به طور کلی ، بیش از 6000 ایستگاه تمام شده اند ، Gas Buddy’s Patrick DeHaan می گوید.

قیمت ها نیز افزایش یافته است زیرا اقتصاد بسیار سریعتر از آنچه بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند بازگشایی شده است. پرداخت های محرک به خانوارهای آمریکایی ، از جمله 1400 دلار چک که در ماه مارس توزیع شده است ، به آمریکایی ها کمک کرده است تا هزینه های خود را افزایش دهند.

همچنین نکته قابل توجه این است که در حالی که قیمت بنزین در بالاترین سطح در شش سال گذشته است ، قیمت های نفت هنوز کمی کمتر از 2018 است. این نشان می دهد که منابع نفت کافی هستند و پالایش و توزیع بنزین – از طریق شبکه هایی مانند خط لوله استعماری – مشکل.

RONNA MCDANIEL ، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان: “… قیمت چوب 400٪ افزایش یافته است. ما مشکلات واقعی داریم … (نانسی سخنگوی مجلس) پلوسی هر کاری می کند که درباره شکست های بایدن صحبت نکند. ” – توییت 20 مه.

واقعیت ها: او همچنین اشتباه کرده است که افزایش قیمت الوار را به “شکست” های بایدن ربط می دهد. این افزایش نیز مربوط به افزایش تقاضا و یک جهش شدید اقتصادی است.

به گفته اقتصاددانان در بانک TD ، در آغاز همه گیری در مارس 2020 ، کارخانه های چوب بری در واقع تولید الوار را کاهش دادند و پیش بینی کردند که فروش خانه های جدید کند شود. در عوض ، آمریکایی ها – و خانواده ها در کشورهای دیگر – در طول قرنطینه به دنبال اتاق بیشتر بودند و خانه های جدیدی خریداری کردند و یا به دنبال بازسازی بودند. این باعث افزایش تقاضا برای الوار شد ، حتی با کاهش عرضه و افزایش قیمت الوار.

انجمن ملی سازندگان خانه به تولید ناکافی داخلی که از زمان افزایش به ترامپ برمی گردد اشاره کرده است.

“هنگامی که قیمت ها در اوت سال 2020 رشد تاریخی خود را آغاز کردند ، NAHB به طور گسترده ای به دولت ترامپ ، اعضای کنگره و کارخانه های چوبی خواستار اقدام سریع برای رفع کمبودهای عرضه شده که به مشاغل کوچک ، سازندگان خانه و در نهایت اقتصاد کل آسیب می رساند” طبق وب سایت این گروه ، تحت دولت بایدن به این کار ادامه می دهد.

برخی از افزایش قیمت ها در چوب و سایر کالاها نشان دهنده تقاضای شدید مصرف کننده برای کالاهایی مانند مسکن و اتومبیل است که در واقع نشانه خوبی برای اقتصاد است. اکثر مقامات فدرال رزرو ، آژانس متعهد به کنترل تورم ، بارها و بارها گفته اند که با بازگشایی کشور تورم افزایش خواهد یافت ، اما احتمالاً افزایش این کارها موقتی خواهد بود ، زیرا گلوگاه های عرضه در حال بررسی است.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top