news update

حسین امیرعبداللهیان :  مطلع بودن نیروهای آمریکایی از حمله ایران به عین‌الاسد را تکذیب کرد

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، که پیشتر گفته بود؛ ارتش ایالات متحده از قصد سپاه پاسداران برای انجام حمله موشکی به قرارگاه آمریکائیان در عین الاسد عراق، با اطلاعی  که ایران از پیش به دولت عراق داده بود،  آگاهی داشت گفت:  نحوه انتشار این خبر به نقل از وی در رسانه‌های صهیونیستی را تکذیب کرد.

این در حالی که امیرعبداللهیان در گفت و گوی اختصاصی  با روزنامه همشهری آنلاین در روز هفدهم آبان ۹۸ گفته بود: درباره عملیات انتقام باید اشاره کنم وقتی قرار شد ایران ۱۳موشک بالستیک نقطه‌زن به سمت پایگاه استراتژیک عین‌الاسد شلیک کند قبل از عملیات نخست‌وزیر وقت عراق در جریان قرار گرفت، این به لحاظ حقوق بین‌الملل و رعایت همسایگی بود که لازم بود ضمن اینکه دفاع مشروع را حق خود می‌دانستیم نخست‌وزیر عراق را در جریان قرار دهیم، البته این برداشت وجود داشت که وقتی نخست‌وزیر عراق در جریان قرار بگیرد ممکن است عراقی‌ها آمریکایی‌ها را در جریان موضوع قرار دهند.

اودر ادامه این مصاحبه گفته بود: برای ایران این مهم بود که سربازان آمریکایی که خانواده‌شان نگران وضعیتشان هستند هدف نباشند، چون این برای ما عامل اقتدار نیست که سربازان ساده آمریکایی را در پایگاهشان مورد هدف قرار دهیم برای ما مهم این بود که پیام اقتدار ارسال شود و هیمنه آمریکایی‌ها خرد شود.

اما اکنون امیر عبدالهیان سخنان خود را کتمان کرده و می گوید  که  اخبار منعکس شده به نقل از اینجانب که به ویژه در رسانه‌های اسرائیلی  بازتاب داده شده، مبنی بر اینکه حکومت اسلامی ایران قبل از حمله به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در عراق به آمریکا اطلاع داده است، صحت ندارد.

نوشته حسین امیرعبداللهیان :  مطلع بودن نیروهای آمریکایی از حمله ایران به عین‌الاسد را تکذیب کرد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top