news update

با بالا گرفتن تنش در خاورمیانه، پیشرفته ترین رزمناو خریداری شده اسرائیل، به بندر حیفا می رسد

ارتش اسرائیل در انتظار دریافت بزرگترین رزم ناو جنگی خود می باشد که ساخت آن در آلمان به پایان رسیده و قرار است به زودی راهی بندر حیفا گردد که بزرگترین پایگاه دریایی اسرائیل در سواحل آن قرار دارد.

ساخت این رزمناو از مدتی پیش به پایان رسیده، ولی به علت شیوع کورونا و همچنین مسائل سیاسی و حقوقی در داخل اسرائیل، تحویل آن مدتی به تعویق افتاده است.

چند تن از فرماندهان ارشد نیروی دریایی اسرائیل برای تحویل گرفتن این رزمناو به آلمان رفته اند.

این رزمناو در کارنجات کشتی سازی بندر کیل در آلمان ساخته شده و تکمیل آن سه سال به درازا کشیده است. آشنایان امور می گویند که این، یکی از کوچکترین و سریع ترین رزمناوها در نوع خود می باشد و در عین حال به آخرین پیشرفت های تکنولوژی مجهز است و در داخل اسرائیل نیز برخی تجهیزات پیشرفته فن آوری به آن اضافه خواهد شد تا به بهترین وجه بتواند انتظارات و نیازهای نیروی دریایی اسرائیل را برآورده سازد.

آشنایان امور می گوید که این رزمناو، در واقع بدون هیچگونه تجهیزات و تسلیحات نظامی به اسرائیل تحویل داده خواهد شد و نیروی دریایی با توجه به نیازهای ویژه خود، در صورت بروز یک درگیری نظامی در آبهای مدیترانه، آن را به توپخانه و تجهیزات موشکی و ارتباطی مجهز خواهد ساخت.

در چندین دهه گذشته، نیروی دریایی در ارتش اسرائیل، همیشه کم اهمیت ترین، در مقایسه با نیروی هوایی و زمینی محسوب می شده است. ولی در سال های اخیر این شیوه دگرگون شده و اسرائیل برای قدرتمند ساختن نیروی دریایی خود بودجه های بیشتری اختصاص داده .

ستون فقرات این ستون فقرات این نیرو، در اختیار داشتن شش فروند زیر دریایی می باشد که آن ها نیز در آلمان ساخته شده، و در نوع خود از پیشرفته ترین ها در جهان محسوب می شود.

در برخی گزارش ها گفته شده که زیردریایی ها قادر به شلیک موشک هستند و حتی آخرین آن ها را می توان به موشک هایی با بمب هسته ای مجهز ساخت. اسرائیل هرگز در اختیار داشتن بمب هسته ای را مورد تایید قرار نداده است.

در گزارش های یک سال اخیر گفته شده بود که زیردریایی های اسرائیل، از نوع دلفین، تا کنون بارها ماموریت هایی را در نزدیکی آب های ایران، در دریای عُمان و همچنین در دریای عرب انجام داده اند. این گزارش ها نیز واکنشی را از جانب مقامات رسمی، در پی نداشته است.

 

نوشته با بالا گرفتن تنش در خاورمیانه، پیشرفته ترین رزمناو خریداری شده اسرائیل، به بندر حیفا می رسد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top