news update

آخرین آمار کورونا در ایران:  در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون (دوشنبه )  ۱۰۹ تن جان باختند و ۱۶۴۲ تن  دیگر مبتلا شدند

سخنگوی  وزارت بهداشت ادعا کرد:  در شبانه روز گذشته تاکنون ۱۰۹ تن از مبتلایان جان دادند، که  ۱ تن در مقایسه با روز قبل کاهش نشان می دهد و مجموع جان‌‌باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۵۷۱ تن رسیده است».

سیما لاری گفت:  از ظهر روز گذشته تا امروز ۱۶۴۲ تن دیگر به کورونا مبتلا شدند که حدود  ۱۱۲ تن  از روز قبل بیشتر شده  است و در مجموع به  ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ تن رسیده است».

لاری افزود:  ۳۷۲۹ تن از بیماران حالشان وخیم است ودر وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

او در ادامه افزود: ۲۸ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند .

در ادامه این خبر امده است که گروهی از طلاب و هیات‌های اعزامی حکومت برای عزاداری در برخی از بیمارستان ها اقدام به روضه‌خوانی و سینه‌زنی در بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران  نیز در این باره ویدیویی از بخش درمان بیماران مبتلا به کورونا در بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتشر کرده که در آن شماری معدود ی از  «کادر درمان» با سرپرستی یک طلبه از مقابل تخت بیماران سینه‌زنی و روضه‌خوانی می‌کنند.

هم‌زمان خبرگزاری مهر،‌ متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی، در گزارشی ویدیویی اقدام مشابه در بیمارستان فرقانی قم را به تصویر کشیده است.

در این بیمارستان شماری از افراد سیاه‌پوش با استفاده از بلندگو در حیاط بیمارستانی نوحه‌خوانی و سینه‌زنی می‌کنند.

سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای زیرمجموعه رهبری است، نیز طی روزهای گذشته گزارش عزاداری در اماکن عمومی و مراکز درمانی را در خبرگزاری خود با عنوان «میزان بالای اجرای پروتکل‌ها» پوشش داده است.

این در حالی که علی خامنه‌ای،‌ خود تمامی مراسم و برنامه‌های عمومی از جمله عزاداری‌های حضوری‌اش را لغو کرده است.

همچنین فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفته است که در تعطیلات مربوط به عزدارای‌های محرم در ایران “شاهد موج عظیمی از مسافرت‌ها به شهرهای مازندران” بوده‌ و نتیجه این سفرها در شیوع ویروس کرونا از ۲ تا ۳ هفته دیگر مشخص می‌شود.

نوشته آخرین آمار کورونا در ایران:  در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون (دوشنبه )  ۱۰۹ تن جان باختند و ۱۶۴۲ تن  دیگر مبتلا شدند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top