news update

صالحی ادعا کرده می گوید که رژیم ایران برای تولید برق، به کوره اتمی اراک نیز سخت نیازمند است

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با این استدلال که “ایران راهی جز تداوم تولید انرژی هسته‌ای ندارد، و باید  دوباره راکتور اراک را با تغییر تکنولوژی راه‌اندازی کند” خواستار آن گردید که این پروژه هرچه زودتر به نتیجه برسد .

صالحی، که در نشست با شماری از نمایندگان مجلس سخن می گفت، در ادامه استدلال های خود افزود: «در حال حاضر برای هر نیروگاه هزار مگاواتی معادل ۱۱ میلیون بشکه نفت مصرف می‌شود و هر نیروگاه فسیلی هزار مگاواتی نیز ۷ میلیون تن گاز آلاینده تولید می‌کند بنابراین باید به فکر نسل‌های آینده، حفظ محیط زیست و سلامت انسانها باشیم.»

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس به نقل از صالحی گفت: «قصد تولید سلاح هسته‌ای نداریم و دنبال آن نیستیم و نخواهیم بود چرا که از نظر شرعی هم دلایلی داریم.»

بنا به گزارش های پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حکومت ایران پیشتر از  راکتور آب سنگین اراک استفاده می کرد که از آن برای تولید پلوتونیوم قابل استفاده در بمب اتمی به کار گرفته شود.اما ۳ سال پیش ،حکومت ایران با اجرای توافق هسته‌ای امضا شده در وین، هسته اصلی راکتور آب سنگین اراک را برداشت و به جای آن بتون ریخت.و متعهد شد که آب سبک تولید کند در آن زمان چین و سایر کشورها متعهد شدند که این تغییرات انجام خواهد شد و آب سنگین به آب سبک تبدیل می شود .که شوربختانه نظارت بر انجام تعهدات از سوی این کشورها به فراموشی سپرده شد.

با توجه به  خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و بازگشت تحریم‌ها علیه این کشور، تهران تصمیم گرفت که تعهدات هسته‌ای خود را به ویژه در زمینه تولید اورانیوم غنی‌شده کاهش دهد.

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در دولت روحانی و وزیر خارجه در دولت محمود احمدی نژاد، و از نزدیکان علی خامنه ای است و در جریان مذاکرات محرمانه حکومت ایران  از سوی خامنه ای با امریکا در عمان یکی ار معتمدان علی خامنه ای در دولت احمدی نژاد بود .

علی خامنه‌ای، پیشتر در اعتراض به برخورد اتحادیه اروپا با برجام گفته بود  که حکومت ایران به کاهش تعهدات اتمی خود ادامه خواهد داد.

نوشته صالحی ادعا کرده می گوید که رژیم ایران برای تولید برق، به کوره اتمی اراک نیز سخت نیازمند است اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top