news update

چین برای کنترل جمعیت اویغورها و نسل کشی های آنها از تکنیک های اجباری منع بارداری استفاده می‌کند

بر اساس گزارش یک محقق شناخته شده در امور چین این کشور برای کنترل جمعیت اویغورها و از بین بردن نسل آنان در این کشور از تکنیک های اجباری منع بارداری استفاده می‌کند.

اما علی خامنه ای و گروه های دینی در ایران به سکوت نسبت به جنایات حکومت کمونیستی چین علیه مسلمانان اویغور ادامه می دهند و این در حالی است که علی خامنه ای و مقامات ایرانی بارها علیه دولت هند و بد رفتاری آنان  با مسلمانان هندی واکنش نشان داده اند، اما همواره  در مورد سرکوب مسلمانان اویغور و فشارهای کنونی چین به آنان سکوت کرده اند.

به گزارش آدریان زنز، محقق شناخته شده امور چین ، دولت پکن برای کنترل جمعیت اویغورها زنان این اقلیت مسلمان را به اجبار عقیم کرده یا مجبور به استفاده از دستگاه‌های منع باروری می‌کند.

انتشار این گزارش واکنش‌های بین‌المللی علیه پکن را به دنبال داشته است.

آدریان زنز در این گزارش نوشته دولت چین در ایالت شین جیانگ که محل اصلی اسکان اویغورها است زنان این اقلیت مسلمان را وادار به پیشگیری از بارداری کرده است.

اما دولت چین ادعاهای طرح شده در این گزارش را رد و آن را “بی اساس” خوانده است.

دولت پکن می کوشد این مسلمانان را که چند میلیون نفر هستند، از اسلام دور سازد و به زندگی غیرمذهبی بکشاند. ده ها هزار تن از این مسلمانان به اردوگاه های آموزش دوباره فرستاده شده اند تا در آنجا مورد شستشوی مغزی قرار گیرند و از اسلام دور شوند.

ولی رژیم ایران از ترس برانگیختن خشم دولت پکن، این سرکوب را به کلی نادیده گرفته و نسبت به آن سکوت کرده است.

وابستگی رژیم ایران به دولت چین در حدی است که سپاه پاسداران دستور داد پروازهای شرکت ماهان به چین، در اوج شیوع بیماری کرونا همچنان ادامه یابد.

این کشور به علت برپایی اردوگاه‌های اجباری برای حدود یک میلیون مسلمان اویغور تحت انتقادهای شدید جهانی قرار گرفته است.

با این حال، پکن مدعی است که این کمپ‌ها را با هدف پیشگیری از افراطی‌گرایی اسلامی و مبارزه با تروریسم بر پا کرده است.

چین تا زمان برملا شدن وجود این کمپ‌ها، گزارش‌ها درباره برپایی آنها را انکار می‌کرد اما بعد از آن که شواهد و مدارک امکان انکار را از مقام‌های این کشور گرفت، پکن به توجیه و استدلال ضرورت برپایی آنها روی آورد.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا از چین خواسته “این اعمال و روش‌ها وحشتناک را فورا متوقف کند.”

زنز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است : “این نوع کاهش نرخ رشد جمعیت بی‌سابقه است و عنصری از بی‌رحمی در آن نهفته است. این محصول کارزار بزرگتری است که قصد به انقیاد درآوردن اویغورها را دارد.”

زنانی که سابقا در کمپ‌ها اجباری شین جیانگ برای بارداری نگه داشته شده بودند گفته‌اند به آنها محلول‌هایی تزریق شده که موجب توقف عادت ماهیانه و خون‌ریزی‌های غیرطبیعی می‌شده است؛ نشانه‌هایی که با عوارض داروهای ضدبارداری همخوانی دارد.

زنز در این گزارش نتیجه گیری کرده  که مقام های دولت محلی شین‌جیانگ درگیر یک طرح بزرگ عقیم‌سازی زنانی هستند که سه فرزند یا بیشتر دارند”.

نوشته چین برای کنترل جمعیت اویغورها و نسل کشی های آنها از تکنیک های اجباری منع بارداری استفاده می‌کند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top