news update

خانواد‌ه‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی:دلایل رژیم تلاشی برای پنهان کردن خطاهای  همیشگی و قربانی کردن یک نفر به عنوان مقصر است

خانواد‌ه‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در واکنش به سخنان دادستان نظامی تهران که دلیل سقوط هواپیما را اشتباه در سامانه موشک، اعلام کرده ، گفته اند: دلایل اعلام شده، تلاشی برای پنهان کردن دوباره خطاهای  همیشگی حکومت و قربانی کردن یک نفر به عنوان مقصر است.

غلام‌عباس ترکی، گفته بود که در  نتیجه تحقیقات، مشخص شد که سامانه‌ای که موشک شلیک کرده پس از راه اندازی دوباره نتواسته است شمال واقعی را دقیق تعیین کند و این موجب می‌شود که سمت اهداف شناسایی شده توسط سامانه با اختلافی حدود ۱۰۵ درجه توسط اپراتور مشاهده شود.

او در ادامه  کاربر پدافند را متهم کرد که هدف شناسایی شده را به مرکز هماهنگی اعلام کرد اما منتظر پاسخ مرکز نشد و اقدام به شلیک کرد و برای شلیک موشک دوم نیز از مرکز کسب اجازه نکرد.

جواد سلیمانی، همسر یکی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی در این زمینه گفت: سخنان وی قانع کننده نیست با توجه به تهدیداتی که خود فرماندهان سپاه بارها از آن یاد کرده بودند، نبستن حریم هوایی ایران برای پروازهای مسافربری یک جنایت جنگی بوده است.

انجمن خانواده های جانباختگان پرواز اکراینی  با انتشار پیامی در توئیتر نوشته اند:  مقامات ایران سعی دارند دلایل ریشه ای از جمله خطاهای سیستماتیک عمدی را نادیده گرفته و اشتباه فردی را جایگزین آن کنند.

بابک غفوری آذر خبرنگار صدای آمریکا که برادر و همسر خود را در این سانحه از دست داد، نوشته است: پس از چند روز اصرار مقامات ایران، که می گفتند سقوط هواپیما در پی نقص فنی روی داده است، سپاه سرانجام اعلام کرد که این هواپیما را به اشتباه هدف قرار داد. اما این تاخیر در اعلام حقیقت و فریبکاری نظام، موجب خشم مردم و اعتراضات عمومی شد.

مقامات ایالات متحده، در روزهای نخستین سقوط هواپیما، دلیل آن را شلیک موشک اعلام کرده بودند و مدارک آن را به کانادا و اوکراین ارائه داده بودند.

غلام‌عباس ترکی در ادامه تایید کرد که شماری از افراد در زمینه این پرونده بازداشت شدند، ۳ تن همچنان در بازداشت به سر می‌برند و ۳ تن دیگر نیز به قید وثیقه آزاد شده‌اند. او به هویت این افراد و محل بازداشت آن‌ها اشاره نکرد.

نیروهای امنیتی حکومت شمار زیادی از ایرانیان را در اعتراض به سقوط هواپیمای اوکراینی دست به تجمع زده و یا در مراسم پاسداشت جان باختگان شرکت کرده بودند به اتهام  “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” بازداشت کرده و هنوز هم امار صحیحی از بازداشت شدگان ارائه نداده است .

هواپیمای مسافربری اوکراینی دی ماه سال گذشته توسط موشک های سپاه پاسداران هدف قرار گرفت و سرنگون شد،و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند. با گذشت حدود شش ماه از این رخداد، تهران هنوز جعبه سیاه را برای بررسی به خارج نفرستاده است.

دادستان تهران گفته است که  جعبه سیاه هواپیما آسیب جدی دیده و بازخوانی آن دشوار است!

کاربران در شبکه های اجتماعی نوشته اند: آیا شما این سخنان را باور می‌کنید؟

نوشته خانواد‌ه‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی:دلایل رژیم تلاشی برای پنهان کردن خطاهای  همیشگی و قربانی کردن یک نفر به عنوان مقصر است اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top