news update

رژیم ایران به خشونت پلیس آمریکا اعتراض می کند، ولی ماموران انتظامی ایران دست کمی از آنها ندارند

در واکنش به بیانیه وزارت خارجه ایران که نسبت به سلامت جان مردم آمریکا به شدت ابراز نگرانی کرده و به ویژه اقدامات مجرمانه افسر آمریکا را که موجب قتل آن فرد سیاهپوست، با وارد آوردن فشار بر گلوی او شده بود، برخی از کاربران ایرانی فیلم کوتاهی ار در شبکه های اجتماعی انتشار داده اند که در آن به خوبی دیده می شود که چگونه یک مامور انتظامی حکومت ایران با زانو به روی گردن یک فرد دستگیر شده نشسته و در حال خفه کردن اوست و سپس چند مامور انتظامی او را به زمین می کوبند و دوباره گلویش را فشار می دهند.

کاربران در توضیح این فیلم کوتاه نوشته اند: تنها جرم این جوان ایرانی، اعتراض نسبت به بیکاری خود و دیگران بوده است.

کاربران نوشته اند: بد نیست مردم آمریکا و مردم تمام دنیا هم شاهد نحوه برخورد پلیس ایران با افراد باشند

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز روز گذشته (آدینه ) در توئیتر ی درباره اعتراضات کنونی در آمریکا اعلام کرد: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده شده و سرکوب آمریکایی‌های به دید انان رنج‌ دیده و محدودیت رسانه‌ها باید سریعا متوقف شود.

در این توئیت آمده است: جمهوری اسلامی ایران از قتل تاسف‌بار سیاه‌ پوستان ابراز تاسف کرده، تبعیض نژادی مرگ‌آور در آمریکا را تقبیح می‌کند و از مقامات آمریکایی می‌خواهد که عدالت را در خصوص اینگونه قتل‌ها اجرا کنند.

وزارت خارجه در ادامه نوشته است:‌ «۶ سال پس از التماس‌های اریک گارنر که می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم!»، این بار جورج فلوید، یک سیاه‌پوست دیگر، بعد از بازداشتی بی‌رحمانه و غیرانسانی جان خود را از دست داده است. به نظر می‌رسد خشونت پلیس ایالات متحده آمریکا علیه سیاهپوستان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و مانند همیشه، پاسخ آمریکا به درخواست اجرای عدالت، به کارگیری خشونت و زور بیشتر است.

وزارت خارجه در حالی این سخنان را مطرح می سازد که حکومت ایران تنها  در آبان ۹۸ بیش از ۱۵۰۰ تن از مردم معترض را به دستور علی خامنه ای با شلیک مستقیم توپ و گلوله نیروهای امنیتی ،سرکوب کرد و شماری از انان را به زندان و در رودخانه ها و سدها غرق کرد.

کیوان صمیمی روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و عضو شورای فعالان ملی با انتشار مطلبی درباره موضع جمهوری اسلامی در برابر اعتراضات مردم آمریکا نوشته است:  یک خبر فوری و مهم، حکومت اسلامی ساعت ۱۱ آدینه ‌شب رسماً اعلام کرد :

۱- صدای معترضان، شنیده شود.

۲- محدودیت رسانه‌ها، سریعاً متوقف شود.

۳- سرکوب رنج دیدگان متوقف گردد.

این موضع جمهوری اسلامی که در سایت وزارت امور خارجه نیز ساعاتی پیش درج شده‌است، به تمام دنیا نیز مخابره شد.عین فرامین سه‌گانه‌ی فوق و دقیقاً شامل همین کلمات، در اکثر سایت‌ها قابل جستجو می‌باشد. این دستورات، نیمه‌شب در همه‌ی کشورها انعکاس داشته و باعث تعجب مقامات ایالات متحده آمریکا شده‌است.

کیوان صمیمی در پایان نوشته است : اما لازم است یک نکته‌ی مختصر تکمیلی به‌اطلاع هموطنان رسانده‌شود. در بیانیه‌ی وزارت امور خارجه آمده‌است این فرامین  خطاب به آمریکا و در ارتباط با سرکوب اخیر سیاهان صادر شده‌است؛ فقط یک تفاوت مختصر! در ابتدای سه دستور. بنابراین ذوق‌زده نشوید!!

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top