news update

شمار جانباختگان هفت تن افزایش یافت، ولی شمار مبتلایان حدود ۶۰۰ نفر کاهش یافت، ولی بی توجهی ادامه دارد

وزارت بهداشت در تهران، با انتشار آخرین آمار کورونا در ایران از بالا رفتن تعداد جان باختگان و مبتلایان به کورونا در کشور خبر داد و گفت : در شبانه روز گذشته، ۵۷ تن دیگر از مبتلایان به کورونا جان خود را از دست دادند که هفت تن از روز ماقبل بیشتر است و به این ترتیب، مجموع جان‌‌باختگان این بیماری در کشور به ۷۷۳۴ مورد رسیده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در شبانه روز اخیر نیز  ۲۲۸۲ تن دیگر به کورونا مبتلا شدند که حدود ۰۰ تن از روز ماقبل کمتر است و  مجموع مبتلایان به ۱۴۸ هزار و ۹۵۰ تن رسیده است.

جهانپور گفت:  وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و استان های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

استاندار تهران از جان باختن  ۲۷ تن از سالمندان آسایشگاه کهریزک خبرداد و گفت: ۰این آسایشگاه  ۱۴۷تن  سالمند دارد که تا این لحظه تنها ۲۷ نفر از این عزیزان فوت شدند و در مقایسه با آمار جهانی کم نظیر است.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: تراکم جمعیتی در استان تهران بسیار بالا است همچنانکه میانگین تراکم کشوری ۵۰ نفر در هر کیلومتر مربع و در استان تهران هزار نفر در هر کیلومتر مربع می باشد و این امر وقتی قابل تامل است که ویروس کرونا بیشتر در محیط های متراکم انتشار می یابد از اینرو اقدامات در استان تهران شرایط خاصی را می طلبید.

وی گفت: در استان  تهران بیش از  ۲۹۰ هزار کارمند استانی و ۱۹۰ هزار کارمند ملی مشغول فعالیت هستند، به علاوه حضور یک و نیم میلیون نفر اتباع رسمی و غیررسمی نیز شرایط خاصی را جهت مقابله با ویروس کرونا به این استان ایجاد کرد که با تلاش مسئولان استان خوشبختانه اقدامات مناسبی پیگیری شد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر سیستان و بلوچستان از فوت یک مادر باردار در شهرستان  ایرانشهر خبر داد و گفت: اولین مادر باردار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان جان خود را از دست داد.

حسن روحانی  نیز در ارتباط با شرایط کنونی کورونا در ایران گفته است: «امروز زندگی ما محدودتر و بخشی از زندگی ما مجازی شده و به این زودی به شرایط قبل از کرونا نمی‌توانیم برگردیم».

روحانی  اوایل اسفندماه سال گذشته در حالی که تنها ۶ روز از اعلام رسمی کورونا در ایران می‌گذشت گفته بود: «از روز شنبه همه روال‌ها با صورت عادی خواهد بود».

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top