news update

سخنگوی وزارت بهداشت حکومت ایران: «۲۸۱۹ تن دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند»

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت حکومت ایران، از ابتلای ۲۸۱۹ تن دیگر به کرونا خبر داد و اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان در ایران کاهش یافته و به ۵۰ تن رسیده است.

جهانپور امروز (آدینه) گفت که آمار رسمی قربانیان در ایران ۷۶۷۷ تن و مبتلایان ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ تن می‌باشد.

جهانپور در تایید بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا در خوزستان گفت: «وضعیت خوزستان کماکان قرمز است و استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران، در وضعیت هشدار قرار دارند».

این در حالی است که ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت حکومت ایران، اعلام کرده است که در چهار استان کشور به علت بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا وضعیت قرمز است.

حریرچی بدون بیان آمار جداگانه اعلام کرد که وضعیت ابتلا به کرونا در استان خوزستان از میزان متوسط کشوری بالاتر رفته و در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه و مازندران نیز روند ابتلا به بیماری صعودی است.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، نیز گفت که خوزستان همچنان در شرایط “نگران‌کننده‌ای” به‌ سر می‌برد. بسیاری از بیماران جدید مبتلا به کرونا در خوزستان جوان هستند.

محمدحسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: «شمار بیماران با آزمایش مثبت و قطعی ابتلا به کرونا، در استان آذربایجان شرقی به مرز ۹ هزار نفر رسیده است و در این استان تقریبا از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر آلوده به کرونا هستند».

صومی افزود: «هم اکنون ۷۷ نفر در استان آذربایجان شرقی زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار جدید در این استان بستری شده‌اند. تعداد فوتی‌های شبانه روز گذشته نیز سه نفر بوده است».
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد که در استان آذربایجان شرقی دست‌کم ۵۶۷ نفر با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در این استان جان باخته‌اند.

حتی برخی مقام‌های جمهوری اسلامی نیز صحت آمار وزارت بهداشت را زیر سوال برده‌اند.

 

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top