news update

یک فیلم کوتاه نشان می دهد که چگونه ملوانان چینی سرنشینان یک قایق موتوری ایران را کشتند و به دریا انداختند

در رسانه های اجتماعی فارسی زبان، امروز (آدینه) فیلمی از غرق کردن لنج بومی بلوچ های  ایرانی منتشر شده که نشان می دهد،  چگونه کشتی های چینی، سرنشینان این لنج را قتل عام کرده اند، مردم بی دفاعی که برای یک لقمه نان راهی این امواج متلاطم اقیانوس هند از بندر چابهار بودند.

در این گزارش آمده است که دو لنج ماهیگیری حدود۵سال پیش از کنارک با ۳۳ نفر ملوان که برای صید به دریا رفتند  خبری از برگشت این لنجها و ملوانان نشد تا این که این فیلم بدست شماری از بومیان بلوچ رسید.

فرد فیلم گیرنده که زیر گرفتن و غرق کردن و زدن تیر مستقیم توسط همراهانشان به این انسان های پاک و زحمتکش برایش  یک تفریح و  سرگرمی لذت بخش بوده تلفن همراه خودش رو در کشور فیجی به فروش می گذارد و توسط یک جوان خریداری می شود وقتی جوان متوجه این کلیپ می شود اون رو در فضای مجازی به اشتراک می گذارد .

شماری از لنج داران محلی با دیدن این تصاویر آنان را شناخته و تایید می کنند که این لنج متعلق به بومیان بلوچ ایرانی است.

در ادامه گزارش نوشته شده است که دوستان یک غیر ایرانی فقط به خاطر انسانیت و رفتار مدنی و درد امدن دلش به خاطر اینکه حداقل خود  را شریک غم انسان های بیگناه بداند این کلیپ رو به اشتراک گذاشت.

در این کلیپ از دقیقه سوم رویدادهای دهشتناک وصف شده، دیده می شود که چگونه ملوانان چینی افراد ایرانی را به دریا می اندازند و به سوی آن ها شلیک می کنند

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top