news update

انفجار در شاه لوله گاز رسانی ایران به ترکیه، صادرات گاز به آن کشور را موقتا فلج کرد

رئیس اداره گاز ماکو در آذربایجان‌غربی از انفجار خط لوله گاز صادراتی ایران در نزدیکی مرز زمینی بازرگان و در داخل خاک ترکیه خبر داده و گفت:  «در پی انفجار خط لوله گاز صادراتی، نیروهای امدادی به مرز زمینی در داخل خاک ایران اعزام شدند اما معلوم شد این انفجار در خاک ترکیه صورت گرفته است».

گروه چریکی پ کا کا در ترکیه که برای جداسازی منطقه کردنشین از تسلط دولت ترکیه مبارزه می کند، مسئولیت انفجار را به عهده گرفت.

این خط لوله گاز برای حکومت ایران یکی از منابع مهم درامد ارزی محسوب می شود.

رسول نوری‌نسب  افزود: «این انفجار هیچ تاثیری در گازرسانی به مناطق مرزی و خود شهر ماکو ندارد و به هیچ عنوان قطعی گاز شهری را در پی این حادثه شاهد نخواهیم بود».

‌رسانه‌های ترکیه نیز در این باره گزارش دادند که انفجار خط لوله گاز ایران به این کشور، ساعت شش صبح در منطقه دغوبایزید در استان آغری ترکیه و همجوار با مرز بازرگان رخ داده و پس از انفجار ارتفاع شعله‌های آتش به ۴۰ متر رسیده است.

به گزارش رسانه‌های ترکیه نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای دفاعی و امنیتی ترکیه بلافاصله پس از انفجار در منطقه حضور یافتند و پس از بستن خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه، ماموران آتش‌نشانی  اقدامات خود برای مهار آتش‌سوزی را آغاز کردند.

مقام‌های ترکیه گفتند که در حال بررسی دلایل و چگونگی وقوع این انفجار هستند اما تاکنون دلایل وقوع انفجار نامعلوم است.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top